اعزام ۳۵۰ روحانی در ماه مبارک رمضان به امامزادگان و بقاع شاخص مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران از اعزام ۳۵۰ روحانی بومی و اعزامی از قم در ماه مبارک رمضان به امامزدگان شاخص استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه به غبار روبی امامزادگان شاخص تا قبل از آغاز ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۵۰ روحانی بومی، اعزامی از قم و روحانی‌های مستقر در بقعه‌های متبرکه که به اجرای برنامه فرهنگی و قرانی مشغول هستند اعزام شدند.

وی به ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در ۵۰ بقعه استان اجرا می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برای نخستین بار مفسران قرآنی که در سطح‌های حوزه بین المللی حضور دارند در سه شهر استان به تفسیر قرآن کریم می‌پردازند.
 
حجت‌الاسلام قربانی افزود: برنامه تفسیر قرآن کریم امسال در امامزاده قاسم بابل، امامزاده عباس ساری و امامزاده ابراهیم بابلسر اجرا می‌شود.
 
وی گفت: خیمه‌های معرفت در ماه مبارک رمضان امسال با هدف پاسخ به شبهات دینی، احکام، مباحث روز و مشاوره خانواده در ۵۰ بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.
 
وی افزود: طرح ضیافت افطاری ساده ماه مبارک رمضان و برنامه‌های موقوفه‌های وقفی با نیت ماه رمضان و افطار دهی نیز امسال در امامزادگان استان اجرا می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: هزار و ۳۶۱ امامزاده در دیار علویان وجود دارد که از این تعداد، ۳۰۰ امامزاده شاخص هستند.

حجت‌الاسلام قربانی افزود: داره اوقاف و امور خیریه مازندران در ماه ضیافت الهی به اجرای برنامه‌های مختلف نظیر ترتیل خوانی کلام وحی، توزیع سبد کالا بین نیازمندان، افطاردهی از محل درآمد موقوفات با این نیت، برپایی خیمه معرفت، اجرای سفره‌های آسمانی، ختم کلام وحی و توزیع ادعیه می‌پردازد.

انتهای پیام/آ



اعزام روحانی به امامزادگان شاخص استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.