هاشمی مطرح کرد؛

تصمیم گیری درباره مراکز جامع علمی کاربردی در جلسه امروز شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران مصوبات جلسه امروز این شورا را تشریح کرد.

تصمیم گیری درباره مراکز جامع علمی کاربردی در جلسه امروز شورای شهر تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و سی و نهمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران در توضیح مصوبات امروز شورا، گفت:در جلسه امروز بسیاری از اعضا نسبت به لایحه ارائه شده مجلس از سوی کمیته اقتصادی ابراز نگرانی کردند.

هاشمی ادامه داد: تفکرات اعضای شورای شهر بر این موضوع متمرکز شده بود که از نمایندگان مجلس بخواهند که با رای ندادن به این لایحه در صحن مجلس آن را دوباره به کمیسیون اقتصادی مجلس برگرداند و این کمیسیون نسبت به قسمت‌هایی از آن تجدید نظر کند.

هاشمی بیان کرد: علت نگرانی اعضای شورا شهر هم این موضوع بود که درآمد پایداری شهرداری با تصویب این لایحه به دلیل تخصیص یافتن ارزش افزوده به طور مستقیم، می‌تواند با کاهش درامد تبدیل به بحران شود.

وی ادامه: بحث دیگر امروز که در دستور جلسه شورای شهر قرار گرفت بود ساماندهی مراکز آموزش جامع علمی کاربردی بود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها و مناطق دارای مراکز آموزشی هستند که تعداد این مراکز به ۳۰ عدد می‌رسد و ۹ مرکز علمی و کاربردی نیز وجود دارد.

هاشمی تصریح کرد: همکاران ما در خصوص کاهش این تعداد از مرکز جامع علمی کاربردی طرحی را ارائه کرده بودند که به کمیته منابع انسانی ارائه شد و بعد از نظر کمیته این طرح به شورا آمد و  در نهایت تصمیم بر آن شد که مراکز جامع علمی کاربردی از ۹ مرکز به ۴ مرکز تقلیل پیدا کند.

وی ادامه داد: این مراکز به نام‌های حمل و نقل ترافیک، فرهنگ سازی و اجتماعی، فناوری و هوشمند سازی و ایمنی نامگذاری شد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در ادامه رشته‌های آموزش این مراکز قرار است در شورای شهر مطرح و به تصویب برسد.

هاشمی در پایان گفت: اهمیت این موضوع بسیار بالاست و علت آن این است که در این مراکز ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو داریم که ۶۰ درصد آن‌ها خارج از شهرداری هستند و شهرداری به آن‌ها یارانه می‌دهد و کیفیت آموزش و پرورش رشته‌های ارائه شده در آن مناسب نیست

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار