سردار جلالی در اولین نشست مدیران پدافند غیرعامل شهرداری کشور:

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی شهری باید با دقت مدیران پدافند شهری صورت بگیرد.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت سال جاری اولین نشست مدیران پدافند غیرعامل ۵۱ شهرداری کشور، با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، کریمی معاون امور شهری و تهران سازمان پدافند غیرعامل و مجید عبدالهی رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی در محل سالن کنفرانس شهید آبشناسان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.
 
یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

این نشست به منظور بررسی پیادمدهای سیل اخیر در استان های سیل زده کشور و همچنین اقدامات انجام شده و اشتراک تجربیات مدیران پدافند غیرعامل تشکیل شد، مدیران پدافند غیرعامل شهرداری های کشور در این نشست به تشریح اقدامات خود پرداختند.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

امیر عزیزی مدیر پدافند غیرعامل شهرداری مشهد به عنوان اولین سخنران از اقدامات شهرداری مشهد در جریان کمک به سیل زدگان و ایفای نقش استان خراسان رضوی به عنوان استان معین در کمک به سیل زدگان گلستانی پرداخت.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

سپس ریاحی مدیر اداره پدافند غیرعامل شهرداری همدان، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه شهرداری همدان در رابطه با جلوگیری از بروز حوادث ناشی از سیل با انجام لایروبی و تشکیل ستاد بحران قبل از بروز سیل و پس از دریافت هشدارهای سازمان هواشناسی را ارائه کرد.

در ادامه این گردهمایی کریمی نیا معاون بهداشت و درمان قرارگاه پدافند زیستی سازمان به تشریح پیامد های زیستی ناشی از سیل پرداخت.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

وی پیامدهای زیستی شایع از حادثه سیل را؛ پیامد های بیماری های واگیردار: مثل هپاتیت A، پیامدهای پرتویی: نشت پرتویی از دستگاه های ct scan وچشمه های پرتوزا، پیامد های مردم محور: تاثیرات روحی و روانی ناشی از خسارات وارده به اموال مردم و عملیات های روانی دشمنان نظام در جهت تشدید این تاثیرات، پیامدهای اجتماعی ناشی از سیل: سرقت، تجاوز، مصرف مواد مخدر و...، خسارت به صنایع، تفرقه انگیزی دشمنان و ... عنوان کرد و به بررسی راهکارهای مناسب برای مواجه و جلوگیری از این پیامدها پرداخت.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

مجید عبدالهی رییس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی از منظر نظری پدیده سیل را بررسی نمود و انواع سیل اعم از سیل تدریجی و سیل ناگهانی را برای حاضرین تشریح کرد، وی همچنین تعیین حریم بستر رودخانه و جلوگیری از ساخت ساز در بستر ممنوعه را لازمه شهرسازی دانست.

در ادامه این نشست اسدالله کریمی معاون امور شهری و تهران سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر لزوم پیگیری و تسریع در انجام مطالعات شهری اظهار داشت:23 شهر مطالعات شهری در حوزه پدافند غیرعامل را آغاز کرده اند و در سال جاری 27 شهر دیگر نیز این مطالعات را باید شروع کنند، از دیگر برنامه های حوزه شهری که توسط مدیران پدافند هر شهر بایستی مورد پیگری و اجرا متداوم باشد؛ برگزاری رزمایش ها است.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

وی در ادامه گفت: آموزش تخصصی آتشنشانان، آموزش بخش خصوصی در شهرسازی و همچنین آموزش مدیران فضای سبز از برنامه های شهرداری ها در سال 98 باید باشد.

کریمی اظهار داشت: در سال جاری جلسات معاونت امور شهری و تهران سازمان پدافند غیرعامل به صورت دوره ای در شهر های کشور برگزار می‌شود، در همین راستا جلسه بعدی در شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه منور ثامن اللحجج برگزار خواهد شد.

چهارمین سخنران از استان هرمزگان و از شهر بندرعباس گزارش خود را از اقدامات شهرداری بندرعباس در بارش های ابتدای سال ارائه داد و اهم تهدیدات انسان ساخت این شهر را بازگو کرد.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان سخنران اصلی این گردهمایی با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل؛ تاکید کرد و افزود: شهرداران بایستی اهمیت پدافند غیرعامل را بخوبی درک کنند. مدیران پدافند غیرعامل شهری باید با جدیت و بنا به اقتضاعات خود فعالیت های پدافند غیرعامل را دنبال کنند و این مهم را در همه عرصه ها و در همه سطوح گسترش دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع تهدیدات موضوع محوری سازمان پدافند غیرعامل است، لذا باید به این نکته توجه کرد که لزوم پیشگیری و مقاوم سازی در برابر تهدیدات طبیعی بر عهده سازمان مدیریت بحران و دفاع در برابر تهدیدات انسان ساخت بر عهده سازمان پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که تهدیداتی که ما با آن درگیر هستیم تهدیداتی پویا است، افزود؛ این تهدیدات علاوه بر پویایی؛ از قابلیت دانش پایه بودن بهره میبرند، انسان در آن ها دخیل هستند و اختلاط شدید در فرصت و تهدید در آن ها مشاهده می‌شود.

سردار جلالی همچنین در ادامه افزود: هدف از تهدیدات غیر نظامی دشمن، ناتوان سازی ، ایجاد درگیری مردم با حکومت و ایجاد فشار بر حکومت ها است.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

رئیس قرارگاه پدافند سایبری کشور هشدار داد؛ یکی از بسترهای این نوع تهدیدات فناوری ها نوین هستند که بایستی بشدت مراقب این نوع فناوری ها بود؛ در تهدیدات فناورانه، تعامل و تبادل داده، قابلیت فرماندهی و کنترل از راه دور وجود دارد، که در مقابل این قابلیت ها آسیب هایی از قبیل نفوذ، دستکاری اطلاعات، دستکاری نرم افزاری و دسترسی به داده ها را می توان در آن متصور شد، لذا استفاده از فناوری های نوین و هوشمندسازی شهری باید با دقت مدیران پدافند شهری و در نظر گرفتن تمامی الزامات و ملاحظات صورت بگیرد، یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تبیین برنامه های مدیران ، عنوان کرد: مدیران پدافند غیرعامل شهری باید درمحورهای ؛

1) انجام اقدامات عمومی و تخصصی

2) برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در سطوح مختلف

3) تهیه برنامه جامع شهری

4) انجام رزمایش ها و مانورهای عمومی و تخصصی در شهر و زیرساخت های شهری

5) بازدید، بازرسی و پیگیری حسن انجام کار

6) خارج کردن زیرساخت های خطرناک از شهرها(اگر امکان خروج نیست، حتما الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل باید در آن رعایت شود.)

7) تدوین طرح تخلیه اضطراری شهر

8) وجود زیر ساخت هایی با کارکردهای دو یا چند منظوره در شهر

9) در اولویت قرار گرفتن حفاظت از مردم و جمعیت در شهرها ( اولویت پدافند غیرعامل در تمامی امور)

10) مصون سازی زیرساخت ها در برابر هر نوع تهدید

11) مشخص نمودن میزان تاب آوری هر یک از زیر ساخت ها

12) ارائه کشف و راحل مصون سازی وابستگی زیرساخت ها برای جلوگیری از تخریب آبشاری در شهرها از برنامه های پدافند غیرعامل را پیگیری و اجرایی کنند.

یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد

در پایان این نشست، نمایندگان شهرداری ها و مدیران پدافند غیرعامل  شهرداری ۵۱ کشور مشکلات، موانع و پیشنهادات خود را به ریاست سازمان پدافند غیرعامل انتقال دادند و سردار جلالی نیز در این باره قول همکاری و مساعدت داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.