رئیس انجمن حکمت و فلسفهٔ ایران:

امروز باید راه شهید مطهری را ادامه دهیم/تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه

پروفسور اعوانی گفت: یکی از آفت بزرگ که در علم امروز ما و در دانشگاه های ما هم‌ وجود دارد این است که علم ما آگاه به مسائل و مشکلات روز جامعه نیست.

امروز باید راه شهید مطهری را ادامه دهیم/تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، پروفسور اَعوانی فیلسوف و رئیس انجمن حکمت و فلسفهٔ ایران در آئین سپاس و نکوداشت اساتید دانشگاه سمنان گفت: تولد دوم انسانی، در واقع تولد به علم و آگاهی است و این مهم نقش سازنده، تاثیرگذار و شگرف علم را نمایان می سازد. علم از بین برنده ظلمت ‌جهل است و انسان را به‌ کمال آگاهی و روشنایی خواهد رساند.

وی افزود: من به عنوان یک شهروند و هم استانی از مسئولان استان به دلیل راه اندازی و تقویت دانشگاه سمنان و تمامی دانشگاه های استان تقدیر و تشکر می کنم.

پروفسور اعوانی ادامه داد: انسان یک موجود فرهنگی است و این فرهنگ از نسلی به نسل یکر از طریق آموزش و پرورش انتقال می یابد و نقش اساتید، معلمان و آموزگاران در انتقال صخیح فرهنگ جامعه بسیار سازنده است.  امروز غرب در ارتباط بین حکمت دینی و الهی و حکمت رسمی شکست خورده است و این جمع بین دو حکمت و حوزه و دانشگاه، از دیرباز و توسط دانشمندان، معلمان و فیلسوفان فاخر ایرانی با موفقیت انجام شده است.

ضرورت تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه

وی تصریح کرد: استاد شهید مطهری عالمی روحانی بود که توانسته بود در این حوزه بسیار موفق عمل کند و امروز نیز باید بتوانیم این راه را ادامه داده و ارتباط بین حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم.

 رئیس انجمن حکمت و فلسفهٔ ایران گفت: گوش‌کردن به سخنان و آموزش های دیگران‌ و انتخاب در سایه داوری مطلوب در بین ‌مطالب، به طور یقین ازاد اندیشی، دید وسیع و علم را به همراه خواهد آورد.

وی در پایان ابراز داشت: استان سمنان استانی شاخص از لحاظ علم و دانش است و در بسیار از برهه ها به عنوان استان‌ فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور معرفی شده است که امیدواریم‌ این توفیقات در آینده نیز ادامه دار باشد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار