برگزاری اجلاس بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در شیراز

اجلاس ملی و بین‌المللی ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، خرداد ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین اجلاس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی با همکاری وزارت علوم در شیراز خرداد امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا همان isc رصد کردن جایگاه علمی کشور‌های اسلامی و بین المللی است، ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات که در حوزه تولیدات علمی و فعالیت‌های پژوهشگران در سطح جهان استخراج شده است تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ هزار مقاله توسط پژوهشگران کشورمان چاپ شده است.

دهقانی تصریح کرد: با این آمار، ایران در زمینه تولید علم در جهان رتبه ۱۶ را به خود اختصاص داده و در بین ۵۷ کشور اسلامی هم جایگاه اول را کسب کرده است.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اضافه کرد: طبق گزارش بیست ساله این سازمان رشد تولیدات علمی در دنیا حدود ۴ درصد در سال بوده که این آمار در کشور‌های اسلامی ۲۰ درصد و در ایران ۲۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه سهم کشور‌های اسلامی در تولیدات علمی دنیا از ۲ درصد در بیست سال پیش به ۹ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است، بیان کرد: سهم ایران در تولید علم هم اکنون حدود ۱/۹ درصد است.

انتهای پیام/چ

شیراز میزبان اجلاس بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار