از فعالیت تور‌های غیرمجاز گردشگری و مذهبی در دزفول جلوگیری شد

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: از فعالیت تور‌های غیرمجاز گردشگری و مذهبی در دزفول جلوگیری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: با توجه به نزدیکی به فصل تابستان و افزایش تور‌های گردشگری، اداره میراث فرهنگی علاوه بر اینکه فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری دارای مجوز شهرستان را همچون تمامی فصول سال در راستای بهبود گردشگری رصد خواهد کرد با تمام توان تور‌های گردشگری غیرمجاز را نیز شناسایی و به مراجع قانونی معرفی می‌کند.

وی با اشاره به افزایش شمار تور‌های غیرمجاز به مقصد مشهد بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ تور فاقد مجوز‌های قانونی به مقصد مشهد در شهرستان دزفول شناسایی و با هماهنگی اداره اماکن نیروی انتظامی از برگزاری آن‌ها جلوگیری و به دستگاه قضا معرفی شدند.

آریایی نیا با بیان اینکه به طور کلی از ابتدای امسال تاکنون با هماهنگی اداره اماکن، پلیس فتا و دستگاه قضا، ۱۷ تور غیرمجاز طبیعت گردی و مذهبی در این شهرستان شناسایی و از برگزاری آن‌ها ممانعت شده، تصریح کرد: عوامل برگزاری تور‌های گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند که پس از شناسایی به اداره اماکن معرفی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول ساماندهی گشت‌های غیرمجاز را گامی در راستای توسعه گردشگری شهرستان و استان دانست و افزود: حادثه چال‎کندی دزفول نمونه و مصداقی برای عواقبی است که گشت‌های غیرمجاز ممکن است با آن‎ روبرو شوند؛ ضمن اینکه اداره میراث فرهنگی دزفول در طول سال ۹۷ نیز چندین گروه گردشگری را که به صورت غیرمجاز قصد برپایی تور داشتند، شناسایی و مانع اجرای این تور‌ها شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول تصریح کرد: لازم است مردم در راستای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و مشکل برای حضور در تور‌های گردشگری و مذهبی ابتدا تحقیقات لازم را در خصوص سلامت و قانونی بودن آن تور به عمل آورده و یا به شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز شهرستان که تحت نظارت این اداره می‌باشند، مراجعه کنند.

آریایی نیا، اظذعان داشت: هدف از ساماندهی تور‌های غیرمجاز، جلوگیری از سفر مردم نیست، بلکه این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم، جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: طرح جلوگیری از تور‌های غیرمجاز به یکی از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی تبدیل شده است، ضمن اینکه پیرو پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان میراث فرهنگی مقرر شده که پلیس راهور نیز پس از شناسایی تور‌های غیرمجاز از حرکت آن‌ها در هر مسیری ممانعت کند.

حجت اله آریایی نیا در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، اظهار داشت: بهتر است آژانس‌های گردشگری شهرستان، تور‌های بافت گردی را در این ایام پس از اذان مغرب برگزار کنند و از آنجاییکه بافت تاریخی دزفول عمدتاً دارای محله‌های مذهبی و آئین‌های سنتی و منحصر به فردی در ایام مختلف سال است در هنگام برگزاری این تور‌ها به این ظرفیت نیز توجه شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی هر آژانس، انجمن و یا گروهی که قصد برگزاری تور‌های گردشگری و مذهبی داشته باشد باید مجوز‌های لازم را از اداره میراث فرهنگی اخذ نماید ضمن اینکه فعالیت آژانس‌ها در برگزاری تور‌های گردشگری در ایام ماه مبارک رمضان با رعایت قوانین مطابق با روال عادی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/گ

جلوگیری از فعالیت تور‌های کردشگری غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.