برخورد قانونی با تورهای گردشگری غيرمجاز در دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: با تورهای گردشگری غيرمجاز در این شهرستان برخورد قانونی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در راستای ساماندهی گشت‎ها و گروه‌های غیرمجاز گردشگری خوزستان و آگاه‌سازی عموم مردم طی روز‌های اخیر نشستی درخصوص تور‌های غیرمجاز با حضور مسئولان استانی برگزار و دستور قضایی برای هماهنگی امور صادر شد.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در راستای وظایف قانونی فهرست دفاتر و شرکت‎های حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت بند (ب) را از راه فضای مجازی و غیرمجازی به اطلاع عموم مردم برساند. همچنین این اداره‎کل مکلف شد فهرست این دفاتر و شرکت‎ها را به اداره‎کل حمل‎ونقل و پایانه‎های استان و فرماندهی پلیس راهور استان در راستای نظارت قانونی اعلام و افراد حقیقی و حقوقی‎ای که بدون مجوز به برگزاری گشت اقدام می‎نمایند را شناسایی و برای تعقیب قانونی به مراجع قضائی معرفی کند.

آریایی نیا بیان داشت: بدون شک پلیس فتا نیز در فضای مجازی افرادی را که اقدام به برگزاری تور غیرمجاز می‌کنند شناسایی می‌نماید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول ساماندهی گشت‎های غیرمجاز را گامی در راستای توسعه گردشگری شهرستان و استان دانست و تصریح کرد: حادثه چال‎کندی دزفول نمونه و مصداقی برای عواقبی است که گشت‎های غیرمجاز ممکن است با آن‎ روبرو شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم صدور حکم قضایی برای گشت‎های غیرمجاز، اذعان داشت: باتوجه به گستردگی و توسعه تورگردانی، حکم قضایی به منظور جلوگیری از خروج گشت‎های غیرمجاز توسط پلیس راه و اداره حمل و نقل از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

حجت اله آریایی نیا هدف از ساماندهی تور‌های غیرمجاز را جلوگیری از سفر مردم ندانست و اظهار کرد: باتوجه به نزدیکی به ایام نوروز و افزایش تور‌های گردشگری، اداره میراث فرهنگی علاوه براینکه فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری دارای مجوز شهرستان را درراستای بهبود گردشگری رصد خواهدکرد، باتمام توان با تور‌های گردشگری غیرمجاز از طریق قانونی برخورد خواهد کرد.

وی بیان داشت: ضمن اینکه اداره میراث فرهنگی دزفول در طول سال ۹۷ چندین گروه گردشگری را که به صورت غیرمجازقصد برپایی تور داشتند شناسایی و مانع اجرای این تور‌ها شد.

آریایی نیا در پایان از مردم خواست برای امنیت و حفظ سلامت و آرامش خود قبل از حضور در هر تور گردشگری ابتدا از قانونی بودن آن اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام/گ

با تور‌های گردشگری غیرمجاز برخورد قانونی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.