فرماندار خاتم مطرح کرد:

شورا‌ها و دهیاران بازو‌ان توانمند دولت

فرماندار شهرستان خاتم گفت: شورا‌ها و دهیاران بازو‌ان توانمند و پل ارتباطی مردم و دولت در روستا‌ها هستند و در پیشبرد اهداف توسعه‌ای روستا‌ها نقش محوری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم در نشست گردهمایی شورا‌ها و دهیاران روستا‌های شهرستان، گفت: شورا‌ها و دهیاران روستا به عنوان افراد مطلع و در دسترس در روستاها، نقش مهم و تاثیر گذاری در اجرای مطلوب طرح‌های توسعه‌ای و محرومیت زدایی دارند و در این راستا باید با هماهنگی بیشتری حرکت کنند.

وی افزود: اعضای شورا‌ها و دهیاران روستا‌ها به مشکلات روستائیان و عوامل و ظرفیت‌های توسعه این مناطق بیشتر واقف هستند و باید با انسجام، هماهنگی و همدلی در راستای رفع کمبود‌ها تلاش کنند.

فاضلی اظهار داشت: شورا‌های اسلامی و دهیاران روستا‌ها باید با پرهیز از پرداختن به اختلاف‌ها و عمل به رسالت ها، مسئولیت‌ها و وظایف اصلی و ذاتی خود به منظور توسعه و عمران روستا‌ها از دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای خودداری کنند.

وی گفت: تشکیل شورا‌های اسلامی و فعالیت دهیاران در روستا‌ها نگاه مترقی، منطقی و ایده آل و ظرفیتی مناسب در قانون اساسی است که یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرماندار خاتم بیان کرد: فعالیت شورا‌ها و دهیاران در روستا‌ها با وجود مشکلات و چالش‌های فراروی آنان موجب شتاب گرفتن اقدامات توسعه‌ای در روستا‌ها شده و از این رو آموزش دهیاران و تمرکز آنان به انجام وظایف ذاتی و قانونی خود امری ضروری محسوب می‌شود.

قانونمندی و تعامل دو اصل مهم در موفقیت دهیاران و شوراها

زارع  مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری استان یزد نیز در این نشست گفت: اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران روستا‌ها باید همواره قانونمندی  را در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه قانونمندی و تعامل دو اصل مهم در موفقیت دهیاران در توسعه روستاها است، افزود: دهیاران باید علاوه بر قانونمندی به اصولی مانند مردم داری و تعامل با روستائیان نیز توجه داشته باشند.

زارع بیان کرد: دهیاران باید برای پیشبرد بهتر طرح‌های توسعه‌ای و تحقق عمران و آبادانی در روستا‌ها با حدود اختیارات و وظایف قانونی خود آشنا باشند.

در پایان این نشست جمعی از مسئولان استان و شهرستان و شورا‌ها ودهیاران روستا‌های شهرستان با اهدا لوح تقدیر  از زحمات آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار