آغاز آموزش و برداشت کد طرح تفکیک زباله در مهرشهر بیرجند

آموزش اجرای طرح تفکیک زباله و ثبت کد پروانه نوسازی منازل به صورت پایلوت در مهرشهر بیرجند آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شاکری معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با مشخص شدن پیمانکار و انعقاد قرارداد، آموزش نحوه تفکیک زباله در منازل مهرشهر آغاز شده است و به صورت همزمان  کد پروانه نوسازی منازل هم ثبت می شود.

 وی افزود: با ثبت کد پروانه نوسازی منازل، مقدار زباله خشک تحویلی هر منزل مشخص می‌شود تا ساکنان آن بتوانند به ازای مقدار زباله تحویلی، کالا‌هایی را از مراکز خرید مشخص شده، خریداری کنند.

شاکری گفت: پس از شروع طرح تفکیک زباله، از سوی پیمانکار افرادی به درب منازل مراجعه و ارزش زباله تفکیکی را پس از وزن کردن، در کد پروانه نوسازی هر منزل ثبت می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند افزود: پس از رسیدن ارزش زباله خشک تحویلی منازل به رقم ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، ساکنان منازل برای خرید از فروشگاه‌های زیر نظر این طرح معرفی خواهند شد تا به ازای ارزش زباله خشک تحویلی، از مراکز مشخص شده، کالا خرید کنند.

شاکری با بیان اینکه در هر ماه کد پروانه نوسازی حدود ۱۸ هزار خانوار را می‌توان ثبت کرد گفت: پیش بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر، ثبت کد نوسازی منازل و آموزش طرح تفکیک زباله در مهرشهر طول بکشد و پس از آن طرح به صورت پایلوت در این منطقه آغاز شود.

وی با بیان اینکه خط پردازش سایت پسماند بیرجند هنوز در مرحله مزایده است، گفت: تاکنون سوله پسماند، بلوارکشی خیابان و گودال‌های محل دفن پسماند تر، با هزینه بیش از یک میلیارد تومان در این سایت آماده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند افزود: در صورت شروع طرح تفکیک زباله در مهرشهر، خط پردازش زباله به صورت سنتی در محل دفن زباله در منطقه شوشود بیرجند راه اندازی خواهد شد تا زباله‌ها با استفاده از نوار نقاله تفکیک شود.

انتهای پیام / ط آ

ثبت کد پروانه نوسازی حدود ۱۸ هزار خانوار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.