اجرای طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان در استان کردستان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان به منظور تسهیل در دسترسی مردم به کالا‌های مورد نیاز با قیمت مصوب و برخورد با تخلفات احتمالی آغاز شده است.

فرزاد سردارزاده در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از دوازدهم اردیبهشت‌ماه با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه در سطح این استان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: طرح تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ایام ماه مبارک رمضان بر اساس وظایف قانونی و در راستای تنظیم مطلوب بازار و صیانت از حقوق مصرف کنندگان با رویکرد پیشگیرانه، ضمن مراقبت و رصد مستمر بازار در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: توجه به موضوع تامین و توزیع به‌هنگام کالا‌های پرتقاضای ماه مبارک رمضان با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالا‌های مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحد‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی  تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

سردارزاده بیان کرد:برای بررسی بیشتر و حفظ حقوق مصرف کنندگان گشت‌های مشترک نیز با همکاری تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت، اماکن و جهاد کشاورزی استان در این مدت تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تسهیل در دسترسی مردم به کالا‌های مورد نیاز از جمله شیرینی، زولبیا و بامیه، آش، برنج و گوشت و سایر مایحتاج ویژه این ماه مبارک با قیمت مصوب و برخورد با تخلفات احتمالی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون گزارشی از احتکار کالا در سطح استان نداشتیم، افزود:اجناس و کالا‌های اساسی به اندازه کافی در سطح استان موجود است و در این ارتباط جای هیچ گونه نگرانی نیست.

سردارزاده بیان کرد: طبق قانون بدلیل افزایش مواد اولیه قیمت نهایی برخی کالا‌ها همچون ماکارونی افزایش پیدا کرده و همین باعث شد عده‌ای دلال و سوء استفاده گر اقدام به تحریک مردم به خرید بیشتر و ایجاد جو روانی در بازار کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: کمبود کالا‌های اساسی از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و روغن مایع در بازار استان نداریم.

سردارزاده یادآور شد: فقط در خصوص روغن جامد کمبود‌هایی در بازار استان وجود دارد و شنیده‌ها حاکیست که برخی از فروشندگان با قیمت زیادی اقدام به عرضه این نوع کالا می‌کنند که اگر مردم بطور دقیق آدرس چنین فروشندگانی را به ما اعلام کنند با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: در این ایام مبارک که میزان تقاضا برای کالا‌هایی همچون خرما افزایش می‌یابد نظارت‌ها بر عرضه و قیمت هم بیشتر می‌شود.

وی در پایان گفت: شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از طریق شماره 124  به این سازمان اطلاع دهند  .

انتهای پیام/م

کمبود کالا‌های اساسی در بازار کردستان وجود ندارد

 

برچسب ها: محصولات غذایی ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.