زکات مهمترین رکن اقتصادی اسلام است

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام گفت: پرداخت زکات مهمترین رکن اقتصادی اسلام است.

زکات مهمترین رکن اقتصادی اسلام استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام سید عبدالحسین سجادی مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در  نشست هم اندیشی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ ایرانشهر اظهار داشت: اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام به اندازه ایست که ۲۲ مرتبه در قرآن ذکر شده است.

وی افزود: با پرداخت زکات می‌توان مشکلات اقتصادی در جامعه را کم کرد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: رویکرد ترویج، تبلیغ، تشویق و فرهنگ سازی در پرداخت زکات از سوی کشاورزان بر عهده جهاد کشاورزی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز گفت: پارسال میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سطح استان بیش از ۷۰ میلیارد ریال بوده که ۲۰ میلیارد ریال آن از محصولات کشاورزی است.

مهدی میر امامی افزود: در فصل برداشت محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان هستیم که انتظار می‌رود کشاورزان نسبت به پرداخت زکات محصولات خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: جمع آوری زکات هر منطقه در همان منطقه به نیازمندان پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم با جمع آوری زکات‌های مستحبی و واجب بتوانیم زکات پرداختی را در بخش‌های مختلفی حمایتی و عمرانی هزینه کرده تا شاهد کاهش فقر در سیستان و بلوچستان باشیم.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سطح استان بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت گندم، جو و خرما اختصاص دارد که از این سطح سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

علیرضا دهمرده افزود: اگر کشاورزان زکات همین سه محصول خود را پرداخت کنند سالانه بیش از ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود که قطعا با پرداخت این مبلغ از سوی کشاورزان در استان فقیری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

کشاورزان نسبت به پرداخت زکات محصولات خود اقدام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار