بیش از چهار هزار خانوار عشایر کرمان تحت پوشش بیمه

مدیرکل امور عشایری استان کرمان گفت: چهار هزار و ۳۵۰ خانوار عشایر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با همکاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی ابراهیمی مدیرکل امور عشایری استان کرمان گفت: آموزش‌های لازم در راستای توانمندسازی عشایر طی سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته واین صندوق‌ها با ۲۷۰ نفر عضو فعالیت‌هایی را، چون سوزن دوزی، قالی بافی، تابلوفرش، دامداری، صنایع دستی که عمده فعالیت شاخص آن‌ها پرورش مرغ بومی و گلیم بافی است در حال انجام دارد.

وی افزود: نزدیک به پنج هزار نفر روز آموزش پته دوزی با همکاری کمیته امداد و اداره کل میراث فرهنگی و یکهزار و ۳۸۰ نفر مهارت خیاطی را با همکاری آموزش فنی وحرفه‌ای در سال قبل فرا گرفتند.

وی بیان کرد: آموزش گلیم بافی و قالی بافی ۱۵۳۰ به تعداد یکهزار و ۵۳۰ نفر روز در مناطق عشایر انجام شده و تعداد ۱۷۷ نفر نیز گواهی گلیم بافی و پته دوزی را دریافت کرده اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱۲ نفر آموزش ارکان تعاونی‌ها را دیده اند گفت: تعاونی‌های عشایر از سال ۶۰ و ۶۱ تشکیل شده و در حال حاضر ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانواده عشایر سهامدار این تعاونی‌ها هستند.

وی افزود: تعاونی‌های شمال استان کرمان با هفت تشکل و یک اتحادیه مرکزی ۸۵ فروشگاه سیار و ثابت را در مناطق عشایری اداره می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمان هدف از تشکیل تعاونی‌های عشایر را تامین و رفع نیازمندی‌های عشایر عنوان کرد و گفت: جمعیت عشایر سهامدار تشکل‌ها ۳۲ نفر هستند که وظایف آن‌ها تامین موادی، چون سوخت، آرد و خرید و فروش محصولات تولیدی عشایر است.

ابراهیمی گفت: از طریق این تعاونی‌ها نزدیک به ۲ میلیون لیتر نفت و ۸ هزار تن آرد در سال ۹۷ در بین عشایر توزیع شده است.

وی همچنین بیان کرد: راه اندازی این تشکل‌ها با توجه به اینکه عشایر در مناطق دوردست قرار دارند باعث شده ارتباطی بین جامعه و عشایر شکل گیرد که بتوانند محصولات عشایر را خریده و به بازار عرضه کنند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمان گفت: چهار هزار و ۳۵۰ خانوار عشایر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با همکاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستند که با همکاری صندوق بیمه بانک کشاورزی بیش از ۱۲۰ هزار دام هم تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمان گفت:به منظور حمایت از تولید و توانمندسازی خانوار‌های کوچرو ۱۰ صندوق خرد اشتغالزایی در مناطق عشایری این استان ایجاد شده است.


انتهای پیام/ی

حمایت از تولیدات عشایر کرمان

برچسب ها: بیمه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار