نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

آژاکس - تاتنهام / زنبق‌های سفید در اندیشه کامبک و صعود به فینال

رقابت های برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدار تیم‌های آژاکس و تاتنهام به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال آژاکس و تاتنهام به پایان می‌رسد تا تکلیف دیگر فینالیست این رقابت‌ها مشخص شود. بازی رفت ۲ تیم که به میزبانی تاتنهام‌های برگزار شد با نتیجه ۱- ۰ به سود آژاکس به پایان رسید تا کار زنبق‌های سفید برای دیدار برگشت بسیار سخت شود.

//// پیش بازی ////آژاکس - تاتنهام /

تاتنهام

تیم فوتبال تاتنهام یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال جهان است که جام‌های خیلی زیادی در اروپا و انگلیس به دست نیاورده است. آن‌ها در تمام دوره‌های لیگ برتر جزیره تنها به ۲ قهرمانی آن‌ها یک بار در فصل ۱۹۵۰ - ۱۹۵۱ و یک بار هم در فصل ۱۹۶۰ - ۱۹۶۱ رسیده اند و از تیم‌های پر افتخار انگلیسی نیستند با این حال آن‌ها قدمت زیاد و هواداران زیادی دارند.

//// پیش بازی ////آژاکس - تاتنهام /

اسپرز‌ها تاکنون به ۳ عنوان اروپایی هم رسیده اند. آن‌ها در ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ به قهرمانی رقابت‌های لیگ اروپا رسیده اند بعد از آن هیچ عنوان قهرمانی دیگری در رقابت‌های اروپایی نداشته اند. با این حال مدتی است که آن‌ها دوباره اوج گرفته اند توانستند نتایج قابل قبولی با پوچتینو کسب کنند.

تاتنهام این روز‌ها در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ جزیره در رتبه چهارم قرار دارد و از شرایط نسبتا خوبی بهره‌مند نیست. آن‌ها در ۳ بازی گذشته شان در رقابته‌ای لیگ قهرمانان و لیگ جزیره شکست خورده اند و به طور قطع کار سختی در ورزشگاه یوهان کرایف آمستردام خواهند داشت.

شاگردان پوچتینو در گروه دوم رقابت‌های مقدماتی لیگ قهرمانان این دوره به عنوان تیم دوم پس از بارسلونا با ۸ امتیاز راهی مرحله حذفی شدند.

آن‌ها در این گروه با تیم‌های بارسلونا، آیندهوون و اینتر میلان هم گروه بودند و به ۲ برد، ۲ باخت و ۲ تساوی دست یافتند و در مرحله نخست حذفی هم به مصاف دورتموند رفتند و در مجموع با نتیجه ۴ - ۰ به برتری رسیدند و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کردند.

//// پیش بازی ////آژاکس - تاتنهام /

منچستر سیتی مدعی اصلی قهرمانی رقابت‌های لیگ جزیره حریف بعدی تاتنهامی‌ها در این مرحله بود آن‌ها در بازی نخستشان با یک گل شاگردان گواردیولا را در خانه بردند و در بازی برگشت با نتیجه ۴ -۳ شکست خوردند، اما به دلیل زدن گل در خانه حریف راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

آژاکس

تیم فوتبال آژاکس هم یکی از قدیمی‌ترین و پر افتخار‌ترین‌های تیم‌های قاره سبز است. آن‌ها قهرمانی‌های بسیار زیادی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال هلند و جام حذفی این کشور دارند و تاکنون به ۴ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم دست یافته اند.

//// پیش بازی ////آژاکس - تاتنهام /

آزاکسی‌ها در این فصل عملکرد فوق العده‌ای داشتند و چندی پیش هم توانستند به قهرمانی رقابت‌های جام حذفی کشورشان برسند و مدعی کسب لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا هم هستند.

آن‌ها در سال‌های گذشته مدتی بود که نتایج خوبی نمی‌گرفتند و کم کم نامشان از میان برترین تیم‌های اروپا خارج شده بود، اما عملکرد درخشان آن‌ها در این فصل ورق را به سود آن‌ها برگرداندو نام آن‌ها را دوباره مطرح کرد. سفید پ‌های آمستردام در چند بازی گذشته خود نتایج خوبی کسب کرده اند و حالا بخت آن را دارند تا ۳ گانه هم فتح کنند.

//// پیش بازی ////آژاکس - تاتنهام /

آژاکسی‌ها در دور مقدماتی رقابت‌های امسال ذدر گروه پنجم این رقابت‌ها با تیم‌های بایرن مونیخ، آاک آتن و بنفیکا هم گروه بودند و در نهایت با ۱۲ اماتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رسیدند. آن‌ها در مرحله مقدماتی به ۳ برد و ۳ تساوی دست پیدا کردند و عملکرد درخشانشان مقابل بایرن در بازی رفت و برگشت بسیار به چشم آمد.

آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف رئال مادرید رفتند و در بازی نخست و در خانه با نتیجه ۲ - ۱ شکست خوردند، اما این پایان کار نبود و آن‌ها در بازی برگشت با نتیجه ۴ - ۱ برنده بازی شدندو به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. آن ه در این مرحله هم به مصاف یووتوس رفتند و در بازی خاانگی به تساوی ۱ -۱ رسیدند، اما در بازی برگشت و در یوونتوس آره نا با نتیجه ۲ - ۱ به پیسروز‌ی رسیدند و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

//// پیش بازی ////آژاکس - تاتنهام /

آمار

  • تیم فوتبال آژاکس در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به ۶ برد، یک باخت و ۴ تساوی دست یافته است.
  • آژاکسی‌ها در این دوره از مسابقات ۱۵ گل زده اند و ۹ گل خورده اند.
  • تاتنهام در این دوره به ۵ برد، ۴ باخت و ۲ تسوای دست یافته است.
  • تاتنهام ۱۸ گل زده است و ۱۴ گل خورده است.
  • آژاکس در ۵ بازی گذشته به ۵ برد رسیده است.
  • تاتنهام در ۵ بازی گذشته ۴ باخت و یک برد داشته است.

بیشتر بخوانید:

تاتنهام ۰ - ۱ آژاکس / هلندی‌ها تنها یک گام تا فینال / شکست شاگردان پوچینیو در خانه

تاتنهام – آژاکس؛ فینال تازه وارد‌ها/ کدام تیم به شگفتی سازی ادامه می‌دهد؟

لاتزیو از سهمیه لیگ قهرمانان دور شد/شکست سنگین سمپدوریا مقابل بولونیا

مونشن گلادباخ ۱ - بایرن مونیخ ۵/ باوارایی‌ها اختلاف امتیاز با دورتموند را از بین بردند

پیروزی پر گل اشتوتگارت مقابل هانوفر در نبرد پایین جدولی ها


انتهای پیام/

پیش بازی دیدار تانهام انگلیس و آژاکس هلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار