طباطبایی: قهرمان لیگ بسکتبال به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: پس از برگزاری قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی چند دعوت نامه دریافت کردیم که قرار است آن‌ها بررسی کنیم.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند آماده سازی تیم ملی بسکتبال برای رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین گفت: پس از برگزاری قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی چند دعوت نامه دریافت کردیم که به امید خدا قرار است در آن‌ رقابت‌ها حاضر شویم و با آمادگی راهی مسابقات جام جهانی شویم. این اتفاق برای نخستین بار است که رخ می‌دهد و قرار است تیم ملی در ۳ تورنمنت چهار جانبه کشور‌های معتبر اروپایی (یونان، روسیه و پرتغال) حاضر شویم علاوه بر این پیش از رقابت‌های جام جهانی در تورنمنت در چین هم به میدان می‌رویم و سپس راهی شهر محل برگزاری مسابقات جام جهانی می‌شویم.

او درباره مذاکره با حامیان مالی برای حمایت از تیم ملی گفت: کمیته بازاریابی در حال فعالیت در این زمینه است و تاکنون چند پیشنهاد هم وجود داشتیم که مسئولان در حال بررسی آن‌ها هستند تا به امید خدا بهترین انتخاب را داشته باشیم. حامی مالی تیم‌های ملی در رده پایه و نوجوانان تا مدتی دیگر مشخص می‌شود. برای تیم ملی بانوان هم در حال مذاکره هستیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره سهمیه کشورمان در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا بیان کرد: متاسفانه قوانین غرب آسیا مدام تغییر می‌‌کند و در اجلاس هفته گذشته مصوب شد قهرمان لیگ هر کشور به باشگاه‌های آسیا برود. رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا سال آینده از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد آغاز شود.

او افزود: قرار است تیم قهرمان لیگ در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا حاضر شود و همان تیم در رقابت‌های غرب آسیا هم شرکت کند. همچنین قرار است ۲ سهمیه برای رقابت‌های غرب آسیا بدهند ۲ نماینده از کشورمان در آن حاضر می‌شوند و تیمی که بتواند از سال آینده در آن جا به عنوان نخست برسد سهمیه آسیا را می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:

برترین‌های سوپر لیگ بسکتبال ایران از نگاه آسیابسکت

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان یک‌ قدم به جام نزدیک‌شد

مصاف حساس شمالی‌ها و جنوبی‌ها برای نخستین جام

آبکاریان: قضاوت دیدار دوم فینال بسکتبال ضعیف بود/ از عملکرد داوران سورپرایز شدم


انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون بسکتبال درباره تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار