محجوب در سوال از وزیر نیرو:

حقوق کارگران صنعت برق رعایت شود

نماینده تهران گفت: کارگر نباید بابت حق خواهی مواخذه شود، اگر عده‌ای جلوی مجلس اعتراض کردند نباید مواخذه شوند.

حقوق کارگران صنعت برق رعایت شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (۱۷ اردیبهشت) در سوال خود از وزیر نیرو مبنی بر علت روشن نشدن وضعیت اپراتور‌های برق با وجود توافقات قبلی، اظهار کرد: طبق قانون شبکه توزیع برق از خصوصی‌سازی مستثنی شده و بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس نحوه ارتباط کارکنان و دستگاه برای مشاغلی که جنبه حاکمیتی دارند بیان شده‌اند. اپراتور‌های برق قرار بوده رسمی شوند، اما وضعیت استخدامی آن‌ها قراردادی است.

وی افزود: ما از مجلس به خاطر آنچه مقابل مجلس و در تجمع کارگران اتفاق افتاد و موجب بازداشت آن‌ها شد گله‌مندیم، در وزارت نیرو هم متأسفانه برخی برخورد‌هایی با حرکت حق طلبانه کارگران صورت گرفت؛ با ۶۰ نفر برخورد شد و حیثیت این افراد مورد بی حرمتی قرار گرفت.

محجوب بیان کرد: این اتفاق مختص وزارت نیرو نیست، در بسیاری از دستگاهها این بی حرمتی ادامه دارد، در حالی که اعتراض حق کسی است که کار می‌کند و ما حقوق مصرح قانونی کارگران را مطالبه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی شکایتی از رفتار یک کارگر دارد، حراست دستگاه حق برخورد را ندارد. ما حقوق نیروی کار را از همه کارفرمایان خصوصی و دولتی مطالبه می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم به کارگر احترام بگذارند تا کارگر هم به آن‌ها احترام بگذارد. همچنین به نحوه برخورد مدیران با نماینده قانونی کارگران هم دقت شود و توهین و اهانتی صورت نگیرد.

محجوب و گفت: کارگر نباید بابت حق خواهی مواخذه شود، اگر عده‌ای جلوی مجلس اعتراض کردند نباید مواخذه شوند.، خواسته ما در این مورد به خصوص هم رعایت حقوق کارگران این صنعت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار