در سال ۹۷:

۴۲۰۰ مددجوی کردستانی صاحب شغل شدند

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از ایجاد ۴۲۰۰ شغل برای مددجویان تحت حمایت از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال در سال ۹۷ خبر داد.

۴۲۰۰ مددجوی کردستانی صاحب شغل شدندبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه در سال ۹۷ با پرداخت ۷۶ میلیارد تومان تسهیلات، برای ۴۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده، گفت: تعداد تسهیلات پرداختی به نیازمندان کردستانی در طول سال گذشته ۳۶۰۰ فقره بوده است.

وی افزود: با توجه به رسالت اصلی این نهاد در زمینه کمک به توانمندکردن و استقلال اقتصادی افراد تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و اشتغال زایی برای این قشر در اولویت قرار گرفته است.

محمد رسول شیخی زاده با بیان اینکه از کل تسهیلات پرداختی بیش از ۲۲ میلیارد تومان به بانوان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شده، گفت: همچنین با توجه به برنامه‎ریزی و اهمیت در خصوص توزیع مناسب منابع در نقاط مختلف استان و توسعه اشتغال مناطق روستایی، بیش از ۴۴ میلیارد تومان و به میزان ۵۸ درصد کل اعتبارات در روستا‌ها و مناطق مرزی هزینه شده است.

وی ادامه داد: درکنار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، ۴۳۰۰ نفر از مددجویان و فرزندان خانواده‎های تحت حمایت این نهاد، در دوره‌های مهارت آموزی بازار محور شرکت داده شده‎ و آموزش‌های فنی و شغلی را گذرانده اند.

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: کمک به پایدار سازی مشاغل ایجادی بخش دوم فعالیت‌های حوزه اشتغال کمیته امداد است که از طریق نظارت مستمر به مدت پنج سال، تامین بازار فروش، معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری و ارائه مشاوره‌های شغلی و پرداخت تسهیلات تکمیلی با هدف توسعه و حمایت از شغل‌های ایجادی انجام می‌شود.

وی در پایان از همکاری و همراهی استاندار، فرمانداران و اعضای کارگروه اشتغال استان کردستان و به ویژه بانک‌های عامل در زمینه کمک به اشتغال زایی برای مددجویان این نهاد تقدیر کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.