صندوق امید از کارآفرینان سیل زده حمایت می کند

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق آماده حمایت از کارآفرینان خسارت دیده از سیلاب‌های امسال در استان است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت : واحد‌های اشتغال زای کهگیلویه و بویراحمد که برای راه اندازی از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده اند در ۲ بخش حمایت می‌شوند.

وی بیان کرد:تقسیط دوباره تسهیلاتی که کارآفرینان از قبل دریافت کرده اند و پرداخت وام‌های جدید برای بازسازی از برنامه‌های حمایتی این صندوق به سیل زدگان است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اختصاص بسته‌های حمایتی این صندوق به مردم مناطق محروم سیل زده خبر داد.

حسن پور ابراز داشت: ۱۸۰ بسته حمایتی شامل ۱۵ قلم کالای اساسی مانند مواد غذایی و بهداشتی برای توزیع در کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است که بخشی توزیع و بقیه توزیع خواهد شد.

وی همچنین از ارسال ۱۰۳ بسته حمایتی شامل ۱۵ قلم کالا از سوی صندوق کارآفرینی امید استان به استان‌های سیل زده خبر داد.

حسن پور بیان کرد: هر یک از کارکنان صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز یک تا ۲ روز از حقوق خود را برای کمک به سیل زدگان اهدا کردند.

پارسال بیش از یکهزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان به متقاضیان پرداخت شد.

در این مدت ۴۷۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

از این میزان تسهیلات ۶۷۷ فقره در قالب تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال به متقاضیان اجرای طرح‌های اقتصادی پرداخت شده است.

براساس آمار میزان پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه دولت قبل ۳.۲ برابر شده است.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، ۱۷.۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۶، با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/غ

کمک  صندوق کارآفرینی امید به سیل زدگان

برچسب ها: سیل ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.