مدیرکل زندان ها‌ی استان یزد:

برای آزادی زندانیان غیر عمد ۴۶ میلیارد تومان نیاز است

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: زندانیان غیر عمد در استان به دلایل مختلف از جمله دیه تصادفات، مهریه، ورشکستگی و ... در زندان‌ها به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان یزد از حضور ۲۲۰ زندانی مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های یزد خبر داد و گفت: ۹۳ نفر از این تعداد به دلیل نداشتن  توانایی پرداخت مهریه و نفقه پشت میله‌های زندان گرفتارند.

 با اشاره به اینکه زندانی مالی جرایم غیرعمد به زندانیانی اطلاق می‌شود که جرایم آن‌ها کلاهبرداری نیست و به دلایل مختلف از جمله دیه تصادفات، مهریه، ورشکستگی و غیره در زندان‌ها به‌ سر می‌برند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ زندانی مالی جرایم غیرعمد در استان‌ یزد حضور دارند که از این تعداد ۹۳ نفر به دلیل نبود توانایی پرداخت مهریه و نفقه، ۱۱۵ نفر به دلیل جرایم مالی و بقیه به دلیل نداشتن توانایی در پرداخت دیه تصادفات زندانی شده‌اند.

ذوالفعلی نژاد همچنین تعداد زندانیان جرایم مالی غیرعمد زن را نیز پنج نفر اعلام کرد و یادآور شد: بدهی مالی غیرکلاهبرداری، جرم اصلی این پنج زن است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان یزد با بیان اینکه برای آزادی این زندانیان ۴۶ میلیارد تومان نیاز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعدت خیران و مردم استان یزد و همکاری ستاد دیه استان بتوانیم این زندانیان را آزاد کرده و در ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده‌هایشان باز گردانیم.

وی از برپایی جشن گلریزان با همکاری ستاد دیه استان یزد برای جذب کمک‌های مردمی و خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: این جشن در ۱۰ شهرستان استان یزد برگزار خواهد شد.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: امسال در مجموع طی ماه مبارک رمضان ۱۲ جشن گلریزان در استان یزد برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشن‌ها، مقدمات آزادی این زندانیان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ی

زندانیان غیر عمد در استان یزد نیازمند یاری خیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار