تحت کنترل بودن آفت ملخ صحرایی در هندیجان

مدیر اداره جهاد کشاورزی هندیجان از تحت کنترل بودن آفت ملخ صحرایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید اسلامیان، مدیر اداره جهاد کشاورزی هندیجان با بیان اینکه شغل کشاورزی یکی از پررسیک‌ترین شغل در بین تمام مشاغل است گفت: در بین انواع ریسک‌های موجود در بخش کشاورزی اعم از اقتصادی، مدیریتی و عوامل طبیعی، ملخ صحرایی که از نوع عوامل طبیعی است یکی از مهمترین و خطرناکترین آفت‌ها است که بخش کشاورزی ممکن است به آن مبتلا شود.

وی افزود: در مدت اخیر یعنی یکی دو ماه گذشته کشور‌های حاشیه خلیج فارس ازعربستان گرفته تا ایران و کشور‌های دیگر آلوده به ملخ صحرایی شدند وبه تبع شهرستان هندیجان نیز آلوده به این آفت شده است که خوشبختانه با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته می‌توان گفت که ملخ صحرایی در شهرستان در حال کنترل است.

اسلامیان با اشاره به عملیات مبارزه با آفت ملخ بیان داشت: در این شهرستان انواع روش‌های سمپاشی در شهرستان شامل زمینی و هوایی اجرا شده است که امیدواریم با توجه به اینکه این ملخ یکی از آفت‌های بسیار مهم است و با توجه به اقدامات و عملیات مبارزه، بتوانیم این آلودگی را به صفر برسانیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی هندیجان اظهار کرد: امیدواریم با کنترلی که صورت گرفته آثار مخرب و زیانبار اقتصادی را در رابطه با این آفت در منطقه شاهد نباشیم که خوشبختانه تا الان نتوانسته آثار مخربی را به ما تحمیل کند.

این مقام مسئول گفت: با آغاز ریزش این آفت در شهرستان، تمام نیرو‌ها و حداکثر توان خود را برای مبارزه و کنترل آلودگی آن بکار گرفتیم. اگرچه با آمدن فصل گرم کنترل این آفت آسانتر می‌شود، اما با توجه به سرعت بالا و شدید تکثیر ملخ صحرایی، نیاز است که حساسیت‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ن

وضعیت ملخ صحرایی در هندیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.