شروع مجدد احداث آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور بعد از ۴ سال

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی از شروع عملیات احداث آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،معراجی، معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با جذب اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی از محل اعتبارات قانون متوازن، ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور که از سال ۱۳۹۴ به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده بود، دوباره شروع شد.


وی افزود: با هزینه کرد این میزان اعتبار، پیشرفت فیزیکی پروژه به بالای ۸۰ در صد خواهد رسید.


معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان گفت: در سال ۱۳۹۰ کلنگ احداث این پروژه زده شده است و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۵۰ درصد به دلیل کمبود اعتبارات مصوب و تخصیص یافته به صورت پروژه نیمه تمام کاملا راکد و رها شده بود.


وی افزود: پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور جزو اولویت‌های اولیه برای دامپزشکی استان و نیز سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مرکز ملی مهم بهداشتی، علمی و پژوهشی در شرق کشور میباشد که با اتمام و بهره برداری از آن گام موثری در افزایش شاخص‌های بهداشتی و اقتصادی استان برداشته خواهد شد.


معراجی گفت: سازمان دامپزشکی کشور نیز تعهد نموده است که پس از احداث آزمایشگاه توسط استان تجهیز آن را از منابع ملی انجام دهد که طی پیگیری‌های انجام شده با سازمان دامپزشکی ۱۰۰ درصد این تعهد تضمین شده است.


معراجی در پایان گفت: وجود عدم تخصیص ردیف اعتباری ملی برای آزمایشگاه مذکور، با رایزنی‌های صورت گرفته و عنایت ریاست سازمان دامپزشکی کشور اخیرا تجهیزاتی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل احداث ازمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور توسط این اداره کل جذب گردیده است.
انتهای پیام/ب


احداث آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور

 

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.