ترکان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصمیم شورای عالی امنیت ملی در راستای مفاد برجام بود/ اروپا باید ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران را جدی بگیرد

عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: اروپایی‌ها آن‌ها اگر می‌خواهند برجام را حفظ کنند، باید مراقب باشند و نگذارند وضع از این بدتر شود.

این اقدام از بدنه خود برجام بود/ آمریکا از مسیری دیگر حرکت می کنداکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اقدام شورای عالی امنیت ملی گفت: این اقدام طبق بند‌های خود برجام است، در بند‌های موافقتنامه برجام آمده که اگر یکی از طرفین در انجام تعهداتش کوتاهی کرد، طرف دیگر می‌تواند از انجام تعهدات خود بکاهد.

وی افزود: لذا بحث بهم خوردن و یا تغییر برجام نیست بلکه از خود برجام است؛ در نتیجه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است همانطور که طرف مقابل از انجام تعهدات خود کوتاهی کرده، ایران هم یک قسمتی از تعهدات خود را به تعویق اندازد.

ترکان این اقدام را هشداری برای کشورهای اروپایی دانست و خاطرنشان کرد: آن‌ها اگر می‌خواهند برجام را حفظ کنند، باید مراقب باشند و نگذارند وضع از این بدتر شود، آمریکا اعتنایی به این اظهارات ندارد و روی یک مسیر دیگر حرکت می‌کند، اما ما امیدواریم این ضرب الاجل بر شرکای اروپایی اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.