در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساز‌وکار آموزش و پرورش برای شناسایی املاک مازاد

حجت الاسلام و المسلمین علی‌عسگری گفت: برای استفاده از املاک مازاد و درآمد‌زایی حاصل از آن به دنبال ایجاد ساز‌وکاری روشن هستیم.

ساز‌وکار آموزش و پرورش برای شناسایی املاک مازادحجت الاسلام والمسلمین تیمور علی‌عسگری معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به وضعیت املاک مازاد این وزارتخانه اظهار کرد: بسیاری از ساختمان‌ها و املاک آموزش و پرورش در اختیار نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر قرار دارد از این رو دفتر حقوقی را برای شناسایی املاک مازاد فعال کردیم، بر اساس مصوبه مجلس ظرف مدت ۶ ماه باید این املاک بازگردانده شود.

وی ادامه داد: املاک پس ازبازگردانده شدنن به آموزش و پرورش بازگردد ارزیابی می‌شوند تا تصمیم لازم درباره تبدیل به احسن اتخاذ شود یا اقدامی دیگر در نظر داشته باشیم.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیگیر وضعیت تبدیل به احسن املاک آموزش و پرورش هستیم، گفت: به عنوان مثال دانشگاه امام صادق (ع) مجتمع نور را ساختند که پشتوانه اقتصادی برای این دانشگاه شد یا در آستان قدس شرکت‌های اقتصادی وجود دارد که برای مجموعه دستگاه آستان قدس تولید ثروت می‌کند در نتیجه درآمدی پایدار برای این مجموعه‌ها به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری ادامه داد: در دانشگا‌ه آزاد هم این ساز‌ و کار در نظر گرفته شده است و به جز شهریه دانشجویان درآمدزایی از املاک هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

تشکیل ستاد اقتصادی در آموزش و پرورش

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط در نظر داریم تا ستاد اقتصادی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شود تا برای ساماندهی املاک مازاد برنامه‌ریزی کند؛ اکنون مستند سازی املاک بر عهده دفتر حقوقی است، اما چگونگی درآمد‌زایی از این املاک هنوز ساز‌وکار مشخصی ندارد و باید بیشتر در این زمینه مطالعه شود.
 
معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید تعامل میان این وزارتخانه با شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و راه و شهرسازی تقویت شود، تصریح کرد: تنها راه تحقق این هدف تشکیل ستاد اقتصادی برای تسهیل ساماندهی املاک است.

حجت الاسلام و المسلمین علی عسگری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آماری از املاک مازاد آموزش و پرورش وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در حال احصای اطلاعات برای شناسایی املاک مازاد هستیم و موضوعی دیگری که با آن مواجه هستیم، نداشتن سند برخی از املاک است؛ بر همین اساس هنوز نمی‌توانیم میزان درآمد زایی حاصل از این اقدام را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار