آب شرب شهر هرسین کاملا سالم و استاندارد است

معاون بهره برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه آب شرب شهر هرسین کاملا سالم و استاندارد است، گفت : کدورت اتفاق افتاده مربوط به منبع تامین یعنی دریاچه سراب بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا داوودی معاون بهره برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه در خصوص کدورت پیش آمده در آب شهرستان هرسین و علت این کدورت گفت : سراب هرسین از سنوات قبل در اثر سیل و یا زلزله دچار کدورت می‌شد، به همین دلیل مطالعات آن طی سال ۹۵ انجام شد و سال ۹۶ تصفیه خانه آب هرسین ساخته شد و در سفر استانی رئیس جمهور طی ۲۹ اسفند سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

وی گفت : از آن زمان تاکنون تصفیه خانه اضطراری آب هرسین در مدار است و به خوبی کارش را انجام می‌دهد.

معاون بهره برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه افزود: همانطور که گفته شد طبق سنوات قبل در هر بار بارندگی این کدورت افزایش پیدا می‌کرد، اما میزان کدورت در حد کدورتی بود که همیشه پیش می‌آمد و طی بارش‌های زیاد و سیل اخیر هم همین اتفاق افتاد و کدورت تا ۱۹۰ ان تی یو (واحد سنجش کدورت آب) افزایش پیدا کرد که برابر سنوات قبل و بارندگی‌های قبلی بود.

وی با تاکید بر اینکه کدورت آب آشامیدنی باید زیر ۵ ان تی یو باشد، گفت: کدورت آب پس از بارش‌های سیل آسای اخیر ۱۹۰ ان تی یو بود که کدورتی برابر سایر بارندگی‌ها بوده است.

داوودی افزود: به یکباره در هفته اول اردیبهشت کدورت آب سراب هرسین روند افزایشی پیدا کرد، به طوری که تقریباً در دهه اول اردیبهشت تا سقف ۲۵۰۰ ‏ان تی یو هم افزایش پیدا کرد که خوشبختانه سیستم اضطراری با موفقیت تمام توانست کدورت را به زیر ۵ ان تی یو و حتی یک تا دو ‏ان تی یو هم برساند.

این مسئول تصریح کرد: علی رغم اینکه از نظر کنترل شرایط بهداشتی و وضعیت آب شرایط در تمامی ایام کاملاً کنترل شده بوده، اما افزایش کدورت سراب به حدی بود که به یکباره تا ۵ برابر بالاترین کدورت سال‌های قبل رسید.

معاون بهره برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه تصریح کرد: حداکثر کدورتی که ما در سالیان قبل تجربه آن را داشته‌ایم تا ۵۰۰ ان تی یو بوده است و اکنون رقم ۲۵۰۰ ان تی یو را تجربه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این اتفاق پس از وقوع سیل رخ داده و به دلیل اینکه آبخوان از مسیر دور می‌آید در اثر این سیلاب‌ها این کدورت را پس از مدتی، با خود به همراه آوردند، اما کدورت سراب اکنون کاملاً فروکش کرده و به حد معمول بارش‌های قبلی و حدود ۱۵۰ ان تی یو رسیده است.

داوودی اشاره‌ای به اقدامات انجام شده در این زمینه داشت و گفت: مقرر شده که همکاران آب منطقه‌ای به همراه همکاران آب و فاضلاب این کدورت ناگهانی و غیر منتظره را مورد بررسی قرار دهند و ببینند به چه علت بوده است.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری این موضوع هستیم، تاکید کرد: اکنون وضعیت آب آشامیدنی کاملاً پایدار بوده و به مردم نیز در حال خدمات رسانی هستیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه آب شبکه آبرسانی هرسین مشکلی ندارد و ما هیچگاه با کدورت را به مردم نمی‌دهیم، گفت: اکنون آب دریاچه سراب یعنی آبی که خام است و هنوز به مرحله تصفیه نرسیده دچار رکود شده و آب آشامیدنی و در شبکه کاملاً پایدار و بدون مشکل است.

معاون بهره برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: از زمان بحران تا کنون آب هیچ گونه مشکلی از نظر کیفیت نداشته است و آبی که تصفیه می‌شود در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آب تصفیه شده و داخل شبکه آبی کاملاً استاندارد و بدون مشکل است، خاطرنشان کرد: کدورت منبع تأمین یعنی همان دریاچه نیز نسبت به هفته گذشته کاملاً فروکش کرده و آرام آرام دارد به شرایط نرمال خود یعنی آب بدون کدورت نزدیک می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش یکباره و پنج برابری کدورت آب سراب هرسین

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.