مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری فارس

مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری فارس صبح امروز با حضور شخصیت های ملی و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس هم اکنون با حضور شخصیت های کشوری و استانی در مجتنع رفاهی حضرت شاهچراغ در حال برگزاری است.

به دنبال انتصاب علی القاصی‌مهر، رئیس کل سابق دادگستری فارس به عنوان دادستان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، جایگزین وی شد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، از قضات با سابقه و اهل داراب در استان فارس است که پیش از این معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان فارس بود.

رئیس کل جدید دادگستری استان فارس همچنین سابقه معاونت قضایی دادگستری فارس و ریاست دادگستری شهرستان لارستان را در کارنامه دارد.

استاندار فارس در این مراسم گفت: تعامل بین قوا با حفظ استقلال و انجام وظایف می‌تواند در ایجاد رضایتمندی مردم و کاهش مشکلات اثرگذار باشد.

عنایت الله رحیمی افزود: تعاملی که بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان طی سال‌های اخیر ایجاد شده، شاهد برخورداری فارس از امنیت پایدار و مطلوب بوده‌ایم.

وی با تصریح مجدد بر این نکته که فارس از استان‌های باثبات و دارای امنیت مطلوب در همه زمینه‌ها است، گفت: دکتر القاصی‌مهر هم در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی خوب درخشیدند. در حوزه درون سازمانی با تمرکز بر امور نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، شاهد ارتقای کمی و کیفی مراکز قضایی بودیم.

استاندار فارس ادامه داد: گسترش تاسیسات، ساختمان‌ها و توجه به مباحث رفاهی قضات و شورای قضایی از اقدامات مطلوب حوزه سخت‌افزاری ریاست سابق دادگستری فارس بود.

رحیمی با بیان اینکه در بحث ابلاغ‌های الکترونیک و امور تحت اتوماسیون نسبت به گذشته حرکت ارزشمندی انجام شده است، گفت: دکتر القاصی‌مهر، اجرای عدالت را سرلوحه کار قرار دادند و با اخلاق اسلامی مباحث قضایی را پیش بردند که برای سالیان متمادی نام ایشان در اذهان مردم فارس به عنوان انسانی مدیر مدبر و عادل خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ایشان در حوزه پیشگیری از جرم نیز خوب درخشیدند، عنوان کرد: در مبارزه با فساد و زمین خواری توفیقات مناسبی طی سال‌های گذشته در فارس حاصل شده که بخش قابل توجه آن مرهون تلاش‌های ریاست سابق دادگستری استان است.

استاندار فارس همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست تا نهایت همکاری با رئیس جدید دادگستری استان فارس داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه هر روز، روز تودیع و معارفه در دنیاست، ابراز امیداوری کرد که در طول خدمت مسئولان، رضایت حق تعالی ایجاد شود.
امام جمعه شیراز نیز اظهار داشت: همانگونه که در داخل باید اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی و امر قضاوت وجود داشته باشد، باید برتری سیستم‌های حقوقی و قضایی ما نیز در عرصه بین‌الملل نسبت به سایر سیستم‌ها اثبات شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه خداوند پیامبر را قاضی قرار داد، گفت: حکم اسلامی و قضاوت اسلامی باید به عنوان شرط ایمان لحاظ شود.

وی با تصریح بر اینکه نقش قاضی عادل در محکمه همان علمای عدول پس از پیامبر ادامه دهند، افزود: نقش عالم عادل همان نقش پیامبر است و مابقی باید تسلیم او باشند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در آداب قاضی با وجود عالم بودن قاضی، اما در فقه اسلامی تاکید شده که قاضی از حضور علما بهره‌مند باشد تا آنچه که می‌گوید کاملا متقن، محکم و قابل استناد باشد.

آیت‌الله دژکام که معتقد است حرکتی که در دستگاه قضایی در طول ٤٠ سال گذشته ایجاد شده، حرکتی رو به جلو بوده است، گفت:، اما باید توجه به فاصله و نقطه آرمانی که مسند رسیدن به خدا است، داشته باشیم.

وی همچنین بیان کرد: قضاوت، شغلی سخت و پر دردسر است، اما اجر آن نیز ویژه است.

انتهای پیام/ب

تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم دادگستری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار