معاون قضایی دادگستری فارس؛

افزایش ۳۷ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در فارس

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: صدور احکام مجازات جایگزین حبس در فارس ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: در اجرای سیاست قوه قضائیه برای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، آمار مجازات‌های جایگزین در استان فارس ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال ۹۷ چهار هزار و ۵۷۰ حکم جایگزین در فارس صادر شده که در مقایسه با سال پیش از آن که ۳ هزار و ۳۲۶ مورد بوده، افزایش قابل قبولی داشته است.

رحمانیان ادامه داد: پرونده‌های جایگزین حبس شامل مرتکبان جرائم غیر عمد با حداکثر مجازات ۳ ماه حبس و انجام افعال غیر متعارف در جامعه است.

وی بیان کرد: احکام سبز یا مجازات‌های جایگزین حبس، مرتکبان جرائم غیر عمد ناشی از رانندگی و کار با مجازات کمتر از ۲ سال حبس را نیز شامل می‌شود.

به گفته رحمانیان در این نوع احکام، متهم به پرداخت وجه نقد و یا انجام خدمات در محیط‌های اداری و نهاد‌ها محکوم می‌شود.

وی به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره کرد و افزود: صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند.

ساماندهی، حمایت و نگهداری کود کان خیابانی تحت نظارت بهزیستی، درمان رایگان، تعمیر کیف و کفش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، کاشت و نگهداری نهال، ایجاد آتش بُر برای جلوگیری از سرایت آتش احتمالی به جنگل از جمله احکام جایگزین حبس است.

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/م

رشد ۳۷ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار