توزیع عادلانه کمک‌های سازمان ملل بین سیل زدگان

استاندار خوزستان از نوزیع عادلانه کمک‌های سازمان ملل بین سیل زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: با آغاز بحران سیل ۲ پروتکل منطبق بر دستورالعمل‌های جهانی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به ورود بیش از ۱۴ میلیارد متر مکعب به استان، توانستیم شرایط را مدیریت کرده و تلفات جانی را به صفر برسانیم.

وی افزود: ۹۵ سمن استانی و ۱۵ سمن کشوری را در سیلاب اخیر به کار گرفتیم؛ این تعداد به جز امدادرسانی گروه‌های جهادی بود.

شریعتی تصریح کرد: در سال جاری در حوضه آبریز کرخه با دوره بازگشت هزار ساله و در حوضه آبریز کارون و دز دوره بازگشت ۲۰۰ ساله مواجه بودیم؛ با توجه به این شرایط و اظهار نظر کارشناسان وزارت نیرو، همه می گفتند که برخی از شهر‌های ما به صورت کامل زیر آب خواهد رفت و تاکید داشتند که هیچ راه مقابله با آن وجود ندارد، اما با بسیج همه امکانات این کار‌ها را انجام دادیم.

ین مقام مسئول ادامه داد: شریعتی بیان کرد: برای امداد رسانی به سیل زدگان تیم‌ها و گروه‌های مختلفی را راه اندازی کردیم و تاکید داشتیم دولت نیز تعامل خوبی با نهاد‌های مردمی که سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: دستور میدهیم که کمک‌های آن‌ها به دست نیازمندان مورد نظر شما برسد؛ تاکید ما بر این است که کمک‌های انسان دوستانه از سوی سازمان ملل دقیقاً همان جایی هزینه شود که مورد توجه سازمان ملل است.

وی ادامه داد: برای اینکه این کمک‌ها به خوبی توزیع شوند و به جا‌های غیر از مناطق سیل زده منتقل نشوند، برنامه نرم افزاری تهیه شده است؛ کارت‌های سکونت اسکان در کمپ‌ها تهیه شده است تا از هدر رفت کمک‌ها جلوگیری شود. از این طریق آمار دقیقی از وضعیت موجود در کمپ‌های مختلف به دست بیاوریم.

مدیریت سیل در کشور

شریعتی تأکید کرد: بحران سیل در ایران بدون هیچ نگرانی و با در نظر گرفتن جنبه‌های اجتماعی به خوبی مدیریت شد و در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

وی بیان داشت: هنوز در خرمشهر و آبادان و شادگان به دلیل برگشت آب تالاب با سیل دست و پنجه نرم میکنیم که در این راستا مذاکرات خوبی با کشور عراق صورت گرفت.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بازتوانی روانی شهروندان درگیر در سیل از اولویت‌های دولت است؛ تمام تلاش ما در این راستا بود که کمترین آسیب به مردم به خصوص زنان و کودکان و سالمندان وارد شود.

بازسازی منازل تخریب شده

شریعتی ادامه داد: در این مسیر با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش داریم سیل زدگان را به منازل خود باز گردانیم و در بازسازی مناطق اقدامات خوبی صورت دهیم و هفته آینده کلنگ احداث منازل تخریب شده به زمین میخورد.

استاندار خوزستان گفت: شروع بازسازی مدارس خانه بهداشت در دستور کار است و امکانات لوازم خانگی برای خانواده‌های سیل زده فراهم شده است و با پایان برآورد‌ها آن‌ها را توزیع خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: تلاش ما بر این است تا زمین‌های کشاورزی زیر آب رفته را احیا کنیم و دستگاه‌های استان را موظف کردهایم تا آب را از زمین‌ها خارج کنند و زمینه را برای کشت تابستانه کشاورزان آماده کنند تا مردم به روند عادی زندگی خود بازگردند.

استاندار خوزستان بیان داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم که تا هفته آینده تمام روستا‌های استان را از زیر آب خارج کنیم و بتوانیم مردم را به روستا‌ها و منازل خود بازگردانیم و آن‌ها را به کشت تابستانه تشویق کنیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.