راه اندازی ۸۰ طرح مشاغل خانگی در سال ۹۷

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از راه اندازی ۸۰ طرح مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد.

مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در سال گذشته ۸۰ مجوز فعالیت اشتغال زا در قالب طرح‌های مشاغل خانگی صادر و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این طرح‌ها که با اعطای تسهیلاتی بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات مشاغل خانگی ایجاد شده، افزود: این تسهیلات و طرح مشاغل خانگی موجب اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر در مناطق روستائی و کمتر توسعه یافته شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مشاغل خانگی به دلیل سهولت در اجرا و در دسترس بودن امکانات مورد نیاز بهترین قابلیت ایجاد اشتغال در مناطق روستائی را دارد، اضافه کرد: طرح‌های پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گاو شیری، تولید گیاهان دارویی، پخت نان محلی، پرورش زنبور عسل، بسته بندی محصولات زراعی، تولید گلاب و عرقیات، پرورش بز و گوسفند، تولید و بسته بندی ترشیجات و شوریجات از بیشترین طرح‌های مورد اجرا در این شهرستان است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر تعامل سازنده دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح‌های مشاغل خانگی تصریح کرد: اداره ترویج و آموزش کشاورزی این مدیریت آمادگی اجرای همه دوره‌های مهارتی مورد نیاز بهره برداران برای صدور مجوز‌های مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی را دارد.

انتهای پیام/چ

راه اندازی مشاغل خانگی در قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار