توسعه مشاغل خانگی در مناطق سیل زده لرستان

ئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی وحمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اجرای ۳ هزار طرح مشاغل خانگی در لرستان گفت: مشاغل خانگی در مناطق سیل زده استان توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی وحمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اجرای ۳ هزار طرح مشاغل خانگی در لرستان گفت: مشاغل خانگی در مناطق سیل زده استان توسعه می‌یابد.


مهناز امامدادی با اشاره به بحث مشاغل خانگی در لرستان اظهارداشت: در سه سال اخیر حدود سه هزار طرح مشاغل خانگی در استان لرستان اجرا شده که در زمینه بازدید‌ها و بحث‌های نظارتی عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: بسیاری از این طرح‌ها در قالب فعالیت‌های انفرادی و مستقل بوده که انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه تلاش کنند تا عمده این طرح‌ها به سمت فعالیت‌های شبکه‌ای و پشتیبانی هدایت شوند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی وحمایت از مشاغل خانگی با اشاره اجرای الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد: در اجرای الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی استان لرستان یکی از استان‌های پایلوت بود که دو هزار و ۷۰۰ نفر در قالب این الگو مورد توانمند سازی قرارگرفتند و با توجه به اهمیت موضوع و کارگشا نبودن صدق تسهیلات برای ایجاد یک اشتغال پایدار به ویژه در مسائل خرد و خانگی تلاش بر این است که بحث الگوی توسعه را بیشتر را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: با هماهنگی جهاد دانشگاهی جابه جایی بین سهمیه استان‌ها انجام گرفت و علاوه بر سهمیه قبلی استان ۴۰۰ نفر به الگوی توسعه مشاغل خانگی استان لرستان محدود در مناطق سیل زده جهت توانمند سازی این مناطق اضافه شده است.

امامدادی گفت: سهمیه‌ای که برای مناطق سیل زده لرستان در نظر گرفته شده وام نیست بلکه برای تولید محصولات و ارتقا کمی و کیفی و همچنین عرضه بهینه محصولات در بازار در نظر گرفته شده است و اگر وامی نیاز شد در انتها که کار به معنی واقعی کلمه توسعه پیدا خواهد کرد در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به استمهال وام‌ها تصریح کرد: هر تصمیمی که برای سایر طرح‌ها گرفته شود برای مشاغل خانگی نیز گرفته می‌شود و در رابطه با رسته‌های فعالیتی بخشی که در قالب اعطای وام و صدور مجوز است محدودیتی برای رسته‌ها و رشته‌های مشاغل خانگی نداریم و همچنین برحسب نیاز رسته‌ها و رشته‌های مناطق خسارت دیده نیاز است اضافه شوند.

مسئول دبیرخانه طرح‌های مشاغل خانگی وزارت کار خاطرنشان کرد: با توجه به آمار حدود ۴۷۰ طرح مشاغل خانگی روستایی در زمینه جهاد کشاورزی در مناطق سیل زده دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/ ب

مشاغل خانگی در مناطق سیل زده استان لرستان توسعه می‌یابد

برچسب ها: مشاغل خانگی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.