معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: کرایه حمل و نقل بار توافقی و تابع عرضه و تقاضا است.

کرایه حمل و نقل بار توافقی و تابع عرضه و تقاضا استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی صیفوری معاون راهداری استان کرمان گفت: قیمت حمل بار باید براساس تُن کیلومتر باشد، اما در افزایش اخیر نرخ حمل بار در کرمان از نرم افزار قدیمی استفاده شده و افزایش زیادی صورت گرفته بود که اصلاح شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش کرایه بار توسط انجمن رانندگان در حوزه حمل سیمان صورت گرفته، افزود: قیمت حمل بار باید براساس تُن کیلومتر باشد و این بحث در تمام کشور لازم الاجراست.

صیفوری بیان کرد: تن کیلومتر، کف قیمت حمل بار است که نباید قیمت کمتر از آن باشد و این عدد می‌تواند افزایش داده شود.

وی افزود: افزایش نرخ حمل بار سیمان برای تشویق رانندگان برای حضور بیشتر در این بخش بوده است.

همچنین ربانی، مدیرعامل سیمان ممتازان گفت: انجمن رانندگان کرمان کرایه جدید را براساس تُن کیلومتر افزایش داده که روش جدیدی است که وزارت راه تعیین کرده است.

وی افزود: اما در این افزایش نرخ، موارد دستورالعمل مدنظر قرار نگرفته و کرایه خیلی افزایش یافته که این مسئله هم بار‌های استان را با مشکل مواجه کرده و هم این حد افزایش منطقی نیست.

ربانی تصریح کرد: کارخانه‌های سیمان استان کرمان روزانه ۶ تا ۷ هزار تن بار حمل می‌کنند و در حالی که کرایه حمل بار در استان‌های دیگر افزایش نداشته، حمل از دیگر استان‌ها ارزان‌تر و به راحتی صورت می‌گیرد لذا بار ما روی زمین می‌ماند و در شرایط خاص کنونی با کمبود فروش مواجه می‌شویم.

مدیرعامل سیمان ممتازان گفت: این افزایش نرخ رانندگان کرمانی را نیز با مشکل مواجه می‌کند، زیرا برای آن‌ها نمی‌صرفد که بروند و از دیگر استان‌ها بار بیاورند و از سوی دیگر باید تعیین نرخ منطقی و همه جانبه بوده و نظر تولیدکنندگان گرفته شود.


انتهای پیام/س

 تعیین نرخ باید منطقی و همه جانبه باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار