مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی؛

بیش از ۵۰ درصد مردم مناطق حاشیه‌ای اراک کارگر هستند

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم مناطق حاشیه‌ای اراک کارگر هستند.

بیش از ۵۰ درصد مردم مناطق حاشیه‌ای اراک کارگر هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛غلامرضا فتح آبادی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم مناطق حاشیه‌ای اراک کارگر هستندو به همین سبب درآمد مردم کم است و فقر ۳۱ درصدی در این مناطق وجود دارد.

فتح آبادی افزود: طبق نظرسنجی‌های مردمی، نصف افراد مشکل اصلی این مناطق را مشکلات زیرساختی و امکانات رفاهی می‌دانستند، مابقی نیز به ترتیب پراکندگی مشکل اعتیاد، فقر، بیکاری، سرقت و خشونت را مشکل اصلی این منطقه می‌دانستند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نفر در ۱۳ سکونتگاه غیر رسمی اراک زندگی می‌کنند اضافه کرد: ۴ میلیارد تومان به سکونتگاه‌های غیر رسمی استان مرکزی تعلق گرفته که حدود ۲۰ درصد آن به کوی سجادیه اراک اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: کوی سجادیه یکی از سکونتگاه‌های غیر رسمی است که در دهه پنجاه تشکیل شده و هم اکنون حدود ده هزار نفر در آن سکونت دارند.

وی با اشاره به فراهم کردن امکانات برای رفاه بیشتر مردم بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار قرار گرفته ایجاد دفتر تسهیل‌گری و خانه ورزش برای مردم آن محله است، زیرا دفتر تسهیل‌گری ارتباط مردم را با دستگاه‌ها بیشتر می‌کند.

فتح آبادی تصریح کرد: برای سکونتگاه‌های غیر رسمی، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به سپاه و ۸۰۰ میلیون تومان هم به سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص داده شده است.

سکونتگاه غیررسمی زاغه‌ها طیفی از آپارتمان‌های پرتراکم و بدمنظره در مرکز شهر تا سکونتگاه‌های پراکنده غیررسمی و بدون قانون در حاشیه شهر‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ م

زاغه‌ها هنوز هم وجود دارند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.