درگاهی معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از طرح پایلوت مبارزه با کرم خراط در روستای بیدخوان شهرستان بردسیر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، درگاهی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از روستای بیدخوان شهرستان بردسیر گفت: روستای بیدخوان با ۱۷ هزار هکتار درخت گردو به عنوان پایلوت مبارزه با کرم خراط است.

وی افزود: کرم خراط از آفت‌های بسیار خطرناک به خصوص برای درخت گردو است و با توجه به اینکه محصول گردو منبع درآمد مردم منطقه است در پی گزارش آلودگی منطقه به کرم خراط جلسات فنی  برگزار  و قرار شد این طرح در منطقه اجرا شود.

درگاهی گفت: این مبارزه یک طرح پایلوت شده است که می توانیم ادعا کنیم هر نقطه‌ای از ایران که محصول غالبشان گردو هست این طرح پایلوت قرار بگیرد و برای بازدید از این کار زیبا به این منطقه بیایند.

وی افزود: این اتفاق حاصل نمی‌شد مگر با حمایت‌ها و کمک‌های جهادگونه‌ی مسئولین به خصوص مجموعه‌ی سپاه که بخش اجرایی و حمایتی را مدیریت کردند و همچنین همکاری باغداران منطقه که با اجرای این طرح به جای رها سازی یا قطع درختان کهنسال شاهد کاشت نهال‌های بسیار جوان در کنار درختان هستیم.

رئیس حفظ نباتات کشور گفت: در ماه آینده قرار است پیوندکی برای اصلاح ارقام روی این درختان انجام شود تا ان شاء الله بتوانیم ضمن یک بازده خوب به امنیت غذایی کشور کمک کنیم و باغات بهره‌ی بالا و خوبی را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

کمک سپاه برای مبارزه با کرم خراط در بردسیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار