بررسی خسارات ناشی از سیل در شهرستان زرند

در نشست بررسی مسائل شهرستان زرند، درباره توسعه شبکه‌های آب و برق شهری، تجهیزات آب روستایی، تسهیلات مربوط به زلزله، ساخت و ساز‌های جدید، خسارت ناشی از سیل و... تصمیم‌گیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز در نشست بررسی مسائل شهرستان زرند در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری، گفت: در مناطق شهری شهرستان‌های زرند و کوهبنان که شهرداری زیرسازی معابر را انجام داده است، توسعه شبکه‌های آب و برق از سوی آب و فاضلاب و توزیع برق اجرا و هزینه‌ها نیز از محل واگذاری انشعاب‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: منابع طبیعی اراضی و املاک روستا‌های دارای طرح هادی را که از قدیم در تصرف بودند و سپس ملی اعلام شدند، به بنیاد مسکن واگذار می‌کند تا در اختیار متقاضیان قرار گیرند.

فدائی اظهارکرد: توسعه روستا‌هایی که روی زون آب قرار دارند مشروط به اجرای سیستم فاضلاب، بلامانع است.

استاندار کرمان همچنین درباره خسارت وارده به روستا‌های شعبجره و جلال‌آباد زرند در سیل اخیر گفت: خسارت سیل در بخش‌های کشاورزی، مسکونی و زیربنایی بوده که دستورالعمل پرداخت خسارت در بخش کشاورزی ابلاغ شده است و طبق آن عمل می‌شود.

وی افزود: به محض دریافت ابلاغ، خسارت وارده به واحد‌های مسکونی و تاسیسات زیربنایی نیز پرداخت می‌شود.

 حسین امیری نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سیل در روستا‌های شعبجره و جلال‌آباد، تصریح کرد: مردم این روستا‌ها نگران وقوع سیل در سال آینده هستند و درخواست آن‌ها اجرای برنامه‌های آبخیزداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز گفت: برآورد خسارت‌های ناشی از سیل را تهیه کردیم و به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود تا بعد از ابلاغ، در اختیار خسارت‌دیدگان قرار گیرد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، افزود: در شورای معادن استان اجرای پروژه‌هایی از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در استان مصوب شد که احداث سیل‌بند‌ها از جمله در منطقه جلال‌آباد زرند در آن دیده شده است.

انتهای پیام/ی

برآورد خسارت‌های ناشی از سیل را تهیه کردیم

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار