رئیس اداره ارشاد کاشان گفت:انسان به دنبال آرامش است و کتاب بهترین وسیله‌ای است که می‌تواند با آن آرامش پیدا کند چراکه خود انسان کتابِ مجسم معمار هستی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم نمکی رئیس اداره ارشاد کاشان امروز در سی و دومین جلسه خوانش کتاب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: متأسفانه ما گنج‌هایی را داریم که ارزش آن‌ها را نداریم و زمانی که از جانب دیگران برای نقل قول می‌شود برای ما جذابیت پیدا می‌کنند در حالی که ما باید قدر این نعمات را داشته باشیم و بیش از پیش برای حفظ، بقا و صیانت از آن‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان نردبانی به سوی آسمان است، افزود: انسان به دنبال آرامش است و کتاب بهترین وسیله‌ای است که می‌تواند با آن آرامش پیدا کند چراکه خود انسان کتابِ مجسم معمار هستی است و آنچه در کتاب‌ها می‌خوانیم واگویی از خلقت خداوند است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه بیمارستان آیت الله یثربی کاشان نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور قلمداد می‌شود، ابراز داشت: فن و مهارت کتابخوانی بسیار با اهمیت است چراکه برخی کتاب‌ها به نیاز‌های ما پاسخ می‌دهد و برخی دیگر نیز لبیکی به علاقه ما و یا برای پر کردن اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه اگر انسان دردمند نباشد نمی‌تواند به درجه کمال برسد، گفت: کتاب یکی از نسخه‌های شفابخشی است که می‌تواند درمانگر درد‌های ما باشد چرا که لذت خواندن به فهمیدن آن است، اما برخی افراد کتابخوانی می‌کنند، برخی دیگر کتابداری کرده و برخی دیگر تنها کتاب‌دان هستند.

نمکی کتاب را ارتباط دهنده انسان‌ها با یکدیگر دانست و بیان داشت: قر دانستن مرگ جان‌ها را به همراه دارد، کتاب می‌تواند آموزش محور بوده و تلقین کننده حس خوب به آدمی باشد؛ ما را با دنیا‌ها و افکار‌های نو آشنا می‌کند و همه این موارد به واسطه کتاب با کمترین هزینه محقق می‌شود.

انتهای پیام/م

 

کتاب یکی از نسخه‌های شفابخشی است که می‌تواند درمانگر دردهای ما باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار