برگزاری همایش بین المللی مطالعات صفوی روابط فرهنگی ایران و اروپا

عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان گفت: همایش بین المللی مطالعات صفوی روابط فرهنگی ایران و اروپا با حضور تاریخ شناسان از ۱۱ کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر کج باف عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان ودبیر علمی همایش بین المللی مطالعات صفوی عنوان کرد: این همایش با محوریت شناسایی روابط فرهنگی ایران و اروپا در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در تالار صائب دانشگاه اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان قطب صفوی شناسی در کشور است اظهار داشت: هدف از این همایش پیدا کردن متخصصان صفوی پژوه ایران و جهان بود که با مشارکت انستیتو ایران شناسی مرکز آکادمی اتریش و گروه تاریخ شناسی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
دبیر علمی همایش بین المللی مطالعات صفوی با بیان اینکه ۱۱ کشور اروپایی و آمریکایی در این همایش حضور داشتند، تصریح کرد: از ۱۹۰ چکیده مقاله ارسال شده به همایش، ۴۶ مقاله طی این دو روز مورد بررسی پژوهشگران و تاریخ شناسان قرار گرفت.
کج باف با اشاره به دیگر برنامه‌های این همایش افزود: در این مراسم از چاپ کتاب روابط ایران و فرانسه به زبان فرانسوی رونمایی شد.
وی با یادآوری پیش رو بودن بزرگداشت روز معلم ادامه داد: از دو مقام علمی برجسته گروه تاریخ دانشگاه اصفهان دکتر میر جعفری و دکتر لقمان دهقان نیری در این همایش تجلیل شد.

کج باف در پایان گفت: یکی از نکات مورد بررسی در این همایش تحلیل موضوعات صفویه شناسی با رویکرد مسائل تمدنی و فرهنگی و شناسایی موضوعات جدید تاریخ نگاری و روابط فرهنگی ایران و اروپا بود تا با دریافت و برداشت روابط زمان صفوی، بتوانیم در زمان حال الگوگیری و الگوپذیری در موضوعات اجتماعی داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
 

تاریخ شناسان برجسته دنیا در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.