وجود ۷۰۰ مدرسه تخریبی در استان کرمان

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۷۰۰ مدرسه تخریبی وجود دارد که بایستی این مدارس مورد بازسازی و مرمت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اسکندری مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه افتتاح مدرسه نور دانش در جیرفت گفت: در استان ۱۰۰ مدرسه با رویکرد مهارتی فعال هستند.

مدیرکل آموزش پرورش استان کرمان گفت: یکی از اهداف ما در آموزش و پرورش، مدرسه‌محوری است یعنی توجه ویژه به مدرسه  که باید مدرسه در جایگاه ویژه‌ای تعریف شود و امروز با توجه به ایجاد مدارس مهارتی که یکی از اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش است به این سند بیشتر نزدیکتر می‌شویم.

اسکندری از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان سال گذشته برای ساخت مدارس در حوزه غیر دولتی خبر داد و گفت: در استان کرمان بیش از ۷۰۰ مدرسه تخریبی وجود دارد که بایستی این مدارس مورد بازسازی و مرمت قرار گیرند.

امیر تیموری مدیر آموزش و پرورش جیرفت گفت: مدرسه دخترانه نور دانش با زیربنای ۱۳۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر احداث  که میزبان ۴۰۰ نفر دانش آموز است.

وی افزود: برای ساخت این مدرسه بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش جیرفت بیان کرد: در این مدرسه علاوه بر آموزش دروس علمی فعالیت‌های مهارتی برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفته شده است که در کنار علم آموزی مهارت‌های فردی، زندگی، سرگرمی و روزمره را زیر نظر مربیان آموزش دیده فرا می‌گیرند.

امیر تیموری افزود: با خلاقیت صورت گرفته در این مدرسه مهارتی زمینه برای آشنایی دانش آموزان با کار‌های روزمره در اجتماع و خانه مثل آموزش میدانی قوانین راهنمایی و رانندگی ایمن، آشپزی، آشنایی با فعالیت‌های اجتماعی خرید، مسایل مدیریت مالی پس انداز‌ها، ارتباط صحیح در اجتماع و... به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی از در نظر گرفتن اتاق‌های مختلف در این مدرسه مثل اتاق بازی، اتاق اولیا، محوطه فرهنگی و کافه کلاس خبر داد.

انتهای پیام/ی

افتتاح مدرسه نور دانش در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار