معاون وزیر نیرو در کاشان:

ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق کشور حدود ۸۱ هزار مگاوات است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق کشور به حدود ۸۱ هزار مگاوات می رسد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،همایون حائری معاون وزیر نیرو، عصر امروز در حاشیه سفر به کاشان و بازدید از پروژه‌های توزیع برق در این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: همکاران ما در بخش نیروگاهی کاملا تعمیرات و نگهداری را انجام دادند و نیروگاه‌ها را برای فصل تابستان آماده کردند و امیدوارم مردم با مصرف منطقی و درستی که دارند تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم.

وی در ارتباط با صادرات برق افزود: با کشور‌هایی که با ما مرز خاکی دارند ارتباط الکتریکی هم داریم و ارتباط صادرات و واردات برق برقرار است.

به گفته وی، به طور قطع این صادرات و واردات برق افزون بر اینکه می‌تواند تبادل انرژی باشد و از لحاظ اقتصادی برق را در شرایط بهتری استفاده کنیم می‌توانیم ارتباطات الکتریکی و پایداری برق کشور‌های همسایه را نیز قوی‌تر کنیم.



۱۸۰۰ مگاوات برق صادراتی ایران در تابستان

معاون وزیر نیرو، افزود: صادرات برق ما در فصل تابستان ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ مگاوات و واردات برق ۱۴۰۰ مگاوات است که این تبادل در ساعات مختلف روز هم فرق می‌کند.

حائری، در ادامه با تاکید براینکه امروز توفیقی بود که از برنامه‌ها و پروژه‌های توزیع برق کاشان بازدید کنم گفت: کار بسیار بزرگی که در این منطقه انجام شد برداشتن خط ۶۳ کیلوولتی بود که با فاصله ۳۰ کیلومتر از روی منازل مردم منطقه می‌گذشت و با همت همکاران برق منطقه‌ای به اتمام رسیده است.


افتتاح خط انتقال برق کاشان به صورت کابل زیرزمینی


وی، انجام این اقدام را خبر بسیار بسیار خوبی برای منطقه کاشان دانست و گفت: این طرح به زودی افتتاح می‌شود و به جای آن از کابل زیرزمینی استفاده خواهد شد.

به گفته وی، پیک مصرف برق در منطقه کاشان در تابستان سال گذشته ۳۳۰ مگاوات بود، ولی ظرفیت نیروگاهی که با آمدن بخش بخار نیروگاه کاشان در انتهای سال گذشته در نیروگاه زواره افتتاح شد جمعا هزار مگاوات یعنی سه برابر ظرفیت نصب شده است.

حائری، یادآورشد: یکسری طرح‌های دیگری هم در زمینه انتقال برق از جمله افزایش ظرفیت پست‌های انتقال، به مدارآوردن ترانس جدید با همکاران خود و نماینده کاشان را پیگیر هستیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.