معاون وزیر بهداشت: نیاز به هم افزایی علمی با سایر کشورها داریم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اگرچه اکنون ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، اما برای آگاهی هر چه بیشتر از پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان به هم افزایی علمی با دیگر کشور‌ها نیاز داریم.

معاون وزیر بهداشت: نیاز به هم افزایی علمی با سایر کشورها داریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  رضا ملک زاده در حاشیه نخستین همایش تخصصی دستاورد‌های نوآورانه حوزه علوم و تجهیزات پزشکی در کازرون گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موفقیت‌های قابل اعتنایی نیز داشته از جمله اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون امید به زندگی ۲۳ سال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین امکانات درمانی داخل ایران به گونه‌ای است که دیگر نیازی نیست بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند.

ملک زاده گفت: یکی از مباحثی که این وزارتخانه به هدف ارتقای سطح سلامت جامعه با جدیت دنبال می‌کند، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر است و برنامه‌های درازمدتی که برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها از پنج سال پیش در شهرستان کازرون آغاز شده تا ۲۰ سال آینده ادامه خواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در باره نخستین همایش تخصصی دستاورد‌های نوآورانه حوزه علوم و تجهیزات پزشکی کازرون گفت: مشاهده این دستاورد‌ها که در تهیه آن‌ها از هوش مصنوعی بهره گرفته شده موید این است که می‌توانیم با توسعه این فناوری به ارتقای سلامت جامعه کمک کنیم.

دبیر برگزاری این همایش نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد علمی، حمایت از دستاورد‌های نوآورانه مبتنی بر دانش افرادی است که در حوزه پزشکی و مهندسی پزشکی فعالیت دارند.

یاسین دیوانی افزود: در این همایش ۲۰ طرح از دانشگاه‌های مختلف کشور ارایه شده که از این میان، پنج طرح به عنوان نمونه انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه دولتی سلمان فارسی کازرون هم در این گردهمایی علمی گفت: با توجه به جمعیت این شهرستان، شمار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آن پاسخگوی نیاز مردم نیست.

علی غفارپور افزود: اکنون این شهرستان تنها یک بیمارستان دارد در صورتی که برخی از شهرستان‌های فارس شاهد افتتاح سومین بیمارستان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

سفرمعاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.