صادرات بیش از ۵۰۰ دلار در بخش معدن استان همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در بخش معدن ۵۷۶ هزار دلار صادرات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰ درصد افزایش داشته است

صادرات بیش از ۵۰۰ دلار در بخش معدن استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه خاک فروسیلیس با صادرات ۵۶۰ هزار دلار جزء ۱۰ قلم کالای عمده صادراتی استان به حساب می‌آید افزود: واردات کالا‌های مصرفی از گمرک استان در فروردین ماه سال جاری صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال صادرات از گمرک همدان از نظر ارزشی به ۵ میلیون و ۶۳۵ هزار دلار و به لحاظ وزنی ۲۵ هزار و ۶۷ تن رسیده است، بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی سه درصد کاهش و از نظر وزنی ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه واردات کالا از گمرک همدان نیز طی این مدت ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار و به وزن ۶۱۰ تن بوده است، افزود: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۲۰۲ درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۴۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه از این میزان ۶۹۷ هزار دلار کالای واسطه‌ای و ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار دلار مربوط به خطوط تولید بوده است، اظهار داشت: واردات کالا‌های مصرفی از گمرک استان طی فروردین ماه صفر بوده است.

متین با بیان اینکه تراز تجاری استان مثبت و بالغ بر ۲ میلیون دلار است، ادامه داد: حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر ۹.۲ میلیون دلار است.

وی با اشاره اینکه در فروردین‌ماه بخش صنعت ۲ میلیون و ۸۹۹ هزار دلار صادرات انجام داده است خاطرنشان کرد: این میزان ۵۱.۵ درصد صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶۷.۷ درصدی مواجه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: سیم مسی بدون عایق با صادرات یک میلیون و ۶۳۴ هزار دلار مهمترین کالای صادراتی بخش صنعت در فروردین ماه بوده که ۲۹ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است.

متین، کلینگر خاکستری با ۳۰۱ هزار دلار، موتور کولرآبی با ۳۰۱ هزار دلار، خیارشور با ۱۵۰ هزار دلار، ترشی فلفل با ۱۱۰ هزار دلار و رب گوجه‌فرنگی با ۹۴ هزار دلار را از دیگر اقلام مهم صادراتی بخش صنعت دانست.

وی بیان کرد: ۲۳ قلم کالا در بخش صنعت به کشور‌های تاجیکستان، ترکیه، هند، چین، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو قلم کالا در بخش معدن طی فروردین‌ماه صادر شده که به کشور‌های بلغارستان، ارمنستان، ترکیه و عراق ارسال شده است.
انتهای پیام/ج

صادرات بیش از ۵۰۰ دلار در بخش معدن استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار