امام جوی خوی؛

شکست برجام و تبعات احتمالی آن بر عهده آمریکا و سایر اعضا می‌باشد

امام جمعه خوی گفت: مسئولیت شکست برجام به طور کامل بر عهده آمریکا و اعضای باقی مانده در برجام می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام سیدرضی شکوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا، با اشاره به بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی اظهار کرد: به دنبال تحریم‌های برجامی و ظالمانه آمریکا شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای را روز ۱۸ اردیبهشت صادر کرد.
 
وی ادامه داد: این بیانیه حامل چند پیام مهم ازجمله دستور توقف برخی از اقدامات ایران در توافق برجام و این تصمیم به سران ۵ کشور عضو برجام یعنی انگلستان، روسیه، چین، آلمان و فرانسه اعلام شد، ودر طول یکسال پس از خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی در برابر قلدری‌های آمریکا خویشتن داری کرد لکن از ناحیه سایر اعضای برجام اقدامی عملی صورت نگرفت.
 

وی در ادامه افزود:به کشور‌های باقیمانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده می‌شود تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را عملیاتی کنند در غیر اینصورت ایران محدودیت‌های مربوط به غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد:جمهوری اسلامی با حسن نیت وارد مذاکرات هسته‌ای شد و با حسن نیت توافق کرد و با حسن نیت توافق را اجرا کرد و پس از خروج آمریکا با حسن نیت زمان کافی در اختیار دیگر اعضای باقی مانده برجام قرار داد حال نوبت کشور‌های باقی مانده در برجام است که حسن نیت خود را در فرصت محدود ثابت کنند.

شکوری در ادامه گفت: مسئولیت شکست برجام و هر گونه تبعات احتمالی آن به طور کامل بر عهده آمریکا و اعضای باقی مانده در برجام خواهد بود.

جنایات ۷۰ ساله اسرائیل غاصب علیه مسلمانان فلسطین

 
خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به ۲۶ اردیبهشت سالروز اشغال فلسطین و اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس در سال ۱۳۲۷ نیزاظهار کرد: هدف از تأسیس رژیم اشغـالگر قـدس از طـرف کـشورهـای استعمارگر آن روز یعنی آمریکا، شوروی و انگلستان عبارتند از در امان ماندن از شرّ نژادپرستان صهیونیست در کشور‌های خود، غارت کردن منابع و ذخایر مسلمانان منطقه، به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان بود.
 
وی در ادامه به جنایات اسرائیل اشاره کرد و گفت: از روزی که نطفه نامشروع اسرائیل در منطقه منعقد شد تاکنون به صورت روزمره به قتل و غارت فلسطینیان و سایر مسلمانان ادامه می‌دهد.

خطیب نماز جمعه خوی در همین راستا ادامه داد:ترور کردن مبارزان، نخبگان و دانشمندان جهان اسلام، راه اندازی زرادخانه‌هایی با ۲۰۰ الی ۴۰۰ بمب اتمی خطرناک، زیر پا گذاشتن تمامی مقررات بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل، قتل عام صد‌ها مسلمان در طول سالیان متمادی در کشور‌های مختلف اسلامی، کشتن ۴۵۰ نفر از مسلمانان در حمله به روستای دیر یاسین و جنوب شهر حیفا، کشتن ۵۴۹ نفر از فلسطینیان در حمله به روستای کفرقاسم و خان یونس در نوار غزه و قتل عام فلسطینیان در جنگ غزه که ۱۴۵۰ نفر کشته شد از جمله جنایت‌های اسرائیل می‌باشد.
 
وی همچنین با اشاره به جنایات اخیر اسرائیل در غزه اظهار کرد: روز ۱۴و۱۵ اردیبهشت رژیم اشغالگر قدس به مناطقی از نوار غزه حمله کرد که در نتیجه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آن‌ها «۳ زن، ۲ نوزاد دختر و ۲ جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند
 
شکوری ادامه داد: در این حمله ۱۳۰واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و ۷۰۰ واحد مسکونی دیگر آسیب جزئی دید در مقابل گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن ۴ صهیونیست کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی و یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز منهدم شد در نهایت اسرائیل غاصب با ذلت تمام آتش بس را پذیرا شد.

حجت الاسلام شکوری همچنین در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری نیز گفت: روز پنجم ماه رمضان مصادف با اعلان ولایت عهدی امام رضا (ع) از سوی مأمون عباسی است.
 
وی افزود:مامون جهت تسلط کامل بر فعالیت‌های امام رضا (ع)، خلع سلاح کردن علویان ضد حکومت خود، ساکت کردن ایرانیان مدافع اهل بیت (ع)، شکست دادن عباسیان طرفدار برادرش امین با اجبار امام رضا (ع) را به ایران آورد و با تحمیل ولایتعهدی را به او واگـذار کـرد.
 
خطیب نماز جمعه خوی در همین راستا ادامه داد: مأمون عباسی یک خلیفه سیاستمدار، حیله گر و قسـیّ القلب بود که برای تصاحب خلافت حتی به برادر خود امین نیـز رحـم نکـرد.
 
وی در ادامه نیز با اشاره به ۱۰ ماه مبارک رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه (ع) کرد و گفت: یکی از درس‌های مهم زنـدگی حضـرت خدیـجه مباهات و قدرشناسی رسـول خدا (ص) و ائمه (ع) از خدمات و ایثارگری‌های حضرت خدیجه می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.