فضای ماه مبارک رمضان در جامعه اسلامی باید نمود داشته باشد

امام جمعه سنندج با انتقاد از روزه خواری‌ها در جامعه گفت: فضای جامعه اسلامی باید رنگ و بوی ماه مبارک رمضان داشته باشد و کسانی که روزه نمی‌گیرند حرمت این ماه را حفظ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: گاهی در معابر عمومی دیده می‌شود برخی به شرایط ماه مبارک رمضان توجه نمی‌کنند که باید آن‌ها امر به معروف و نهی از منکرشوند.

وی تاکید کرد: جامعه اسلامی باید به پیشواز این ماه پر برکت برود و کسانی هم که به هر دلیلی امکان روزه گرفتن ندارند مراعات کسانی که روزه گرفته اند را بکنند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه روزه گرفتن و ماه رمضان یکی از ارکان دین مبین اسلام است، افزود: قرآن این کتاب آسمانی برای نجات انسان و نشان دادن راه خوشبختی به او در این ماه مبارک نازل شده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در کتاب قرآن روزه را بر مسلمانان واجب دانسته است، یادآور شد: افرادی که دچار ناتوانی جسمی هستند و نمی‌توانند روزه بگیرند به همان میزان باید به فقرا و نیازمندان کمک کنند.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: روزه بر زنان باردار، بیماران و کسانی که به سفر می‌روند واجب نیست، اما باید در شرایطی که برای آن‌ها ممکن است به جبران ماه رمضان روزه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه باید خدا را شکرگذار باشیم که می‌توانیم از فرصت ماه مبارک رمضان بهره‌مند شویم، یادآور شد: به واسطه تشنگی و گرسنگی دل مسلمان روشن می‌شود و راه شیطان بسته می‌شود.

ماموستا خدایی با بیان اینکه کسی که روزه می‌گیرد از شرایط گرسنگان و فقرا آگاه می‌شود، گفت: روزه دار به واسطه روزه به معده خود استراحتی می‌دهد و از بیماری‌ها رها می‌شود.

وی اظهار داشت: روزه خالص و برای خداست و هم او به مسلمانان روزه دار وعده داده پاداش بزرگی در روز قیامت به آن‌ها می‌دهد.

ماموستا خدایی همچنین ضمن یادآوری تلاش‌های امدادگران هلال احمر افزود: این مجموعه زحمت کش از اول انقلاب تاکنون در هرجا و موقعیتی که مشکلی رخ داده برای رفع آن و کمک به آسیب دیدگان حضور داشته اند.

انتهای پیام/ع

کسانی که روزه نمی‌گیرند حرمت این ماه را حفظ کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.