سازمان همکاری اسلامی خواستار خروج رژیم متجاوز صهیونیستی از جولان اشغالی شد

سازمان همکاری اسلامی در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در جولان اشغالی خواستار خروج رژیم متجاوز صهیونیستی از همه سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان شد.

حزب الله: ایران به آمریکا باج نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان همکاری اسلامی در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در جولان اشغالی خواستار خروج رژیم متجاوز صهیونیستی از همه سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان شد.

طاهر حسین اندرابی، هماهنگ کننده سازمان همکاری اسلامی در ژنو در نامه‌ای به «میچل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به قطعنامه ۴۰/۲۱ شورای حقوق بشر این سازمان درباره منطقه جولان سوریه، نگرانی جدی اعضای سازمان همکاری اسلامی پیرامون شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا را ابراز کرد.

براساس این نامه، سازمان همکاری اسلامی این اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را مشروع کردن اشغالگری رژیم صهونیستی در جولان سوریه و بخشیدن خاک این کشور به اشغالگران می‌داند.

هماهنگ کننده سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که براساس منشور ملل متحد، قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳۸ و ۴۹۷، این اقدام نقض آشکار حق حاکمیت ملی و یکپارچه سرزمینی جمهوری عربی سوریه است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در قطعنامه‌های ۴۰/۲۱ و ۴۰/۲۴ که از سوی سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد شده بود، بر غیرقابل پذیرش بودن حاکمیت از طریق اشغالگری و همچنین رعایت حقوق ساکنان جولان اشغالی از سوی نیرو‌های اشغالگر تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار