آمادگی ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در مازندران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۳۰ مرکز خرید تضمینی برای دریافت محصول از گندم کاران مازندرانی اعلام آمادگی کردند.

عنایتی مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه شرکت غله منطقه ۲ در مازندران با همکاری اتحادیه شرکت تعاونی روستایی، کارخانجات آرد و سیلو و کارگزاری‌ها آمادگی خرید گندم از کشاورزان را دارند، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم امسال ۱۷ هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده است.

عنایتی به پیش بینی تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم در مازندران اشاره کرد و افزود: امسال در استان ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم فعال و آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خواهند بود.

وی به افزایش ۵ درصدی سطح زیر کشت گندم اشاره کرد و گفت: امسال ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران زیر کشت گندم رفته است.

عنایتی به شرایط خوب آب و هوایی، رفع نیاز آبی اراضی و شرایط مساعد کشت اشاره کرد و افزود: با مدیریت تغذیه، مبارزه با علف‌های هرز و کنترل بیماری‌ها شاهد افزایش عملکرد محصول بر اساس ارقام رایج منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گندم در مرحله خوشه دهی و تکمیل شدن دانه‌ها و در برخی مناطق در مرحله ظهور ساقه و خوشه است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و تشدید بیماری زنگ و سفیدک گندم کاران پس از پایش در مرحله برگ دهی با قارچ کش‌های رایج به مبارزه علیه بیماری‌ها بپردازند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران افزود: در مزارعی هم که گندم در شرایط سنبله هستند برای تامین نیاز گیاه، محلول پاشی انجام شود تا عملکرد خوبی را شاهد باشیم.

وی بیشترین سطح زیر کشت گندم در مازندران را مربوط به مرکز و شرق استان دانست، گفت: امسال ۲۵ هزار هکتار از گندم زار‌ها به صورت دیم و مابقی آبی کشت شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران خسارت سیلاب اخیر به گندم زار‌های مازندران را قابل توجه ندانست و افزود: کمتر از ۵۰۰ هکتار از اراضی گندم مازندران دچار تنش شده است.

عنایتی به پرداخت غرامت به گندم کاران خسارت دیده از سیلاب با مراجعه به صندوق بیمه اشاره کرد و گفت: اراضی که بیمه نبودند، دولت برای جبران خسارت تسهیلاتی را در نظر گرفت.

 ۱۵۰ هزار تن گندم پارسال از ۴۹ هکتار از گندم زار‌های مازندران برداشت شده بود.

انتهای پیام/ م

تعیین ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار