شعبانیان: بازی تدارکاتی با تیم ملی والیبال بانوان ترکیه برای ما مفید است

سرمربی تیم باشگاه پیکان گفت: ترکیه در والیبال بانوان از قدرت‌های مطرح جهان است و بازی تدارکاتی با آن‌ها می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

میترا شعبانیان سرمربی تیم والیبال پیکان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند، اما بالا رفتن زیاد هزینه‌ها باعث شده است که نه تنها تیم ملی بانوان بلکه آقایان ما هم پیش از اعزام به مسابقات رسمی نتوانند بازی دوستانه‌ای داشته باشند، اما اگر می‌ توانستیم برای بازی دوستانه به کشور‌هایی نظیر ترکیه که در همسایگی ما قرار دارند و  یک قدرت در والیبال بانوان هستند برویم، کمک بزرگی به بازیکنان ما می شد.

مدیریت و تمرین در بخش بانوان با آقایان فرق دارد

او تصریح کرد: اگر بخواهیم برای سرمربیگری تیم ملی بانوانمان از گزینه‌های خارجی استفاده کنیم، این موضوع را باید در نظر بگیریم که این مربی باید تجربه کافی تیم داری در بخش بانوان را کسب کرده و نتایج خوبی در کارنامه خود داشته باشد وگرنه استفاده از مربیان داخلی بهتر است.

کعبی زاده به من پیشنهاد هدایت تیم ملی را داد

شعبانیان افزود: در سطح کشور، ما مربی بین المللی خانم زیاد داریم، اما مسئله اینجا است که چه کسی می‌تواند به درستی تیم ملی را هدایت کند و در آن تغییر و تحول ایجاد کند. صدیقه کعبی زاده نائب رئیس پیشین فدراسیون والیبال به من پیشنهاد سرمربیگری تیم بانوان را داد، اما من قبول نکردم و به کارم در باشگاه پیکان ادامه دادم.

شعبانی: خوب است بانوان ما با دختران ترکیه بازی تدارکاتی داشته باشند

مشکل والیبال بانوان ما در سطح پایه است

سرمربی باشگاه پیکان ادامه داد: بانوان ما در سطح پایه مشکل دارند، اگر ما می‌خواهیم که نیازمند آقایان نباشیم باید سطح علم و دانش مربیانمان را بالا ببریم، این موضوع هم با برگزاری سمینار یا کلاس درست نمی‌شود. مربیان ما باید دوره‌های بلند مدتی ببینند شده حتی در خارج از کشور، تا تحولی در این زمینه داشته باشیم.

شعبانیان در پایان خاطر نشان کرد: مثل اینکه در سال جاری تعداد تیم‌های شرکت کننده در لیگ بیشتر شده است، اما تا فرصت هست فدراسیون باید جلساتی با مدیران باشگاه‌های آقایان بگذارد و از آن‌ها بخواهد در بخش بانوان نیز تیم داری کنند.


بیشتر بخوانید:

نقطه مشترک فدراسیون‌های والیبال و فوتبال چیست؟/ به نام بانوان به کام آقایان!

صادقی: برای پیشبرد والیبال بانوان نیاز به بازی دوستانه داریم

زبردست: اجازه تیم داری به برخی از باشگاه‌ها نمی‌دهیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار