نقطه مشترک فدراسیون‌های والیبال و فوتبال چیست؟/ به نام بانوان به کام آقایان!

در کادر فنی تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و والیبال بانوان آقایان به عنوان سرمربی فعالیت می‌کنند، اما نامشان به عنوان مشاور فنی رد شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که در تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و والیبال بانوان کادر فنی از اجتماع یک مشاور فنی آقا و ۲ کمک مربی خانم تشکیل شده است. این آقایان اگرچه اسمشان در لیست کادر فنی تیم ملی بانوان به اسم مشاور فنی است، اما در حقیقت آن‌ها به عنوان یک سرمربی در تیم فعالیت می‌کنند و فدراسیون‌های این ۲ رشته ورزشی با این کار خواسته اند تا سرپوشی برای خلافی که انجام می‌دهند بگذارند.

کمک مربیان خانم با نظارت سرمربی آقا مشغول به کار شده اند

وقتی مشاور فنی که در حقیقت سرمربی تیم ملی است یک آقا می‌باشد ۲ کمک مربی خانمی که در کادر فنی حضور دارند با اجازه او و تحت نظارت او کارشان را ادامه می‌دهند. در تیم ملی فوتسال بانوان، علیرضا رعدی تصمیمات تیم را اتخاذ می‌کند، در تیم ملی فوتبال بانوان، حسین عبدی که نامش به عنوان مشاور فنی تیم ملی آمده همه کار‌های یک سرمربی را با نام مبدل انجام می‌دهد و در تیم ملی والیبال بانوان، جواد مهرگان هدایت اصلی تیم را برعهده دارد.

تخلف از راه قانون

فدراسیون والیبال و فوتبال از یک راه قانونی و تغییر یک اسم برای پیشبرد کار غیر قانونی خود استفاده می‌کنند و سال به سال با این کار قدرت را از دست مربیان ورزشی خانم این مملکت می‌گیرند. عده‌ای از مسئولان فدراسیون دلیل این تصمیم را تجربه‌ی بالاتر مربیان آقا در ورزش می‌دانند و می‌گویند که مربیان خانم ما تجربه کم تری نسبت به آقایان دارند، ما آن‌ها را در کنار بانوان قرار دادیم تا مربیان خانم ما از تجربه آن‌ها استفاده کنند، در صورتی که بازیکنان بزرگ ملی پوش ما نظیر فرزانه توسلی، فرشته کریمی و سارا شیربیگی در فوتسال بانوان و الهام فرهمند و هاجر دباغی در فوتبال بانوان و مهسا صابری، مائده برهانی و شبنم علیخانی در تیم ملی والیبال از دوران کودکی زیر نظر مربیان خانم آموزش دیده اند و این جایگاهی که در ورزش بانوان دارند را مدیون همین مربیان زحمت کش خانم کشور هستند. اما لیلا صوفی زاده نائب رئیس فدراسیون فوتبال و حرمت السادات زبردست نائب رئیس فدراسیون والیبال هیچ حمایت علنی و آشکاری از بخش بانوان نمی کنند در صورتیکه این ۲ تن مدافع حقوق و کار های اجرایی بانوان در این ۲ فدراسیون هستند.

کاپ قهرمانی را یک مربی خانم به فدراسیون فوتبال هدیه کرد

لازم به ذکر است که تیم ملی فوتسال بانوان ایران با سرمربیگری شهرزاد مظفر در سال گذشته به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رسید و این مقام شیرین در فوتسال بانوان ما به دستان یک سرمربی خانم رقم زده شد.

آقای باقری/////حقه فدراسیون‌های والیبال و فوتبال برای انتخاب سرمربی در تیم‌های ملی بانوان

بررسی عملکرد آقایان در ورزش بانوان به عنوان یک سرمربی غیر رسمی

حسین عبدی حدود یک سال است که در تیم‌های ملی فوتبال بانوان در هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کند، اما نتیجه کار او در این زمینه قابل قبول نبوده است به طوریکه تیم‌های ملی فوتبال بانوان در ۲ رده سنی نوجوانان و بزرگسالان نتوانستند از گروهشان بالا بروند و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب نمایند، آن‌ها با شکست به وطن بازگشتند و تیم ملی فوتبال جوانان نیز نتوانست به فینال مسابقات قهرمانی آسیا صعود کند و از گروه خود حذف شد.

آقای باقری/////حقه فدراسیون‌های والیبال و فوتبال برای انتخاب سرمربی در تیم‌های ملی بانوانعلیرضا رعدی مدت زمان اندکی است که به کادر فنی تیم ملی فوتسال بانوان آمده است و فعالیتش را آغاز کرده است در این مدت اندک بازیکنان ایران در مسابقات رسمی خاصی شرکت نکرده اند، اما در حال حاضر به تورنمنت دوستانه روسیه رقته اند، نتایج این تورنمنت تا اینجای کار شکست هفت بر یک دختران ما مقابل تیم ملی پرتغال و واگذاری بازی با نتیجه ۲ بر صفر به میزبان این تورنمنت یعنی روسیه بوده است البته هنوز یک بازی دوستانه باقی مانده است و ملی پوشان ما فردا ۱۹ اردیبهشت ماه باید به مصاف تیم اسپانیا بروند. لازم به ذکر است که حسین عبدی و علیرضا رعدی در زمان نایب رئیسی لیلا صوفی زاده به این سمت رسیدند و حضور آن‌ها و اختیاراتشان در تیم ملی با اجازه صوفی زاده بوده است.

آقای باقری/////حقه فدراسیون‌های والیبال و فوتبال برای انتخاب سرمربی در تیم‌های ملی بانوان

جواد مهرگان در زمان نائب رئیسی صدیقه کعبی زاده در فدراسیون والیبال با تیم ملی بانوان تمریناتش را شروع کرده و در مسابقات قهرمانی آسیا با والیبالیست‌های خانم ما به رتبه هشتمی این مسابقات رسید، تیم ملی والیبال بانوان ایران در سال‌های گذشته نیز در رده هشتمی آسیا قرار داشته بود و مهرگان با کسب این نتیجه کار اضافه تری برای والیبال بانوان انجام نداد و گفتنی است دختران والیبالیست ایران در گذشته با سرمربیگری یک خانم خارجی به مقام ششمی آسیا هم رسیده بودند، مهرگان حتی نتوانست نتیجه‌ای که یک سرمربی خانم خارجی برای والیبال بانوان ما آورد را تکرار کند. در سال جدید حرمت السادات زبردست نائب رئیس جدید فدراسیون با ادامه همکاری مهرگان در بخش بانوان موافقت کرد و اجازه دارد تا تیم ملی برای بار دیگر با هدایت او به در سال جاری به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود و او کارش را همچنان ادامه دهد.

آقای باقری/////حقه فدراسیون‌های والیبال و فوتبال برای انتخاب سرمربی در تیم‌های ملی بانوان

چرا نواب رئیس این ۲ فدراسیون در برابر حضور آقایان به عنوان سرمربی غیر قانونی حرفی نمی‌زنند / آقایان نتیجه بیشتری در ورزش بانوان کسب نکرده اند

بررسی عملکرد آقایان در تیم‌های ملی بانوان نشان داده است که این آقایان در تیم‌های ملی نتایجی بیشتری نسبت به یک سرمربی خانم نداشته اند و تیم‌های ملی بانوان ما نیز جایگاهشان در آسیا در مقایسه با گذشته تغییری نکرده است، اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا این آقایان باید به ورزش بانوان راه پیدا کنند؟ چرا ارزش یک مربی خانم باید نادیده گرفته شود و او در تیم ملی با اجازه آقایان سرمربی فعالیت کند و فدراسیون‌های والیبال و فوتبال اجازه هرگونه تخلفی را در ورزش بانوان می‌دهند؟ چرا نائب رئیس‌های بانوان این ۲ فدراسیون به جای اینکه حامی حقوق بانوان و مربیان خانم ورزشی ما باشند حرفی از این موضوع نمی‌زنند و با حضور آقایان به عنوان سرمربی در بخش بانوان سرپوش قرار می‌دهند و به دروغ می‌گویند آن‌ها مشاور فنی هستند.

گفتنی است شهناز یاری مربی خانمی بود که این سمت فرمالیته را نپذیرفت و قبول نکرد با این شرایط به تیم ملی فوتسال بانوان برود.


بیشتر بخوانید:

برنامه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال بانوان

پاکدل: بانوان ملی پوش از حضور در لیگ برتر دل‌سرد شده‌اند

نتایج هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال بانوان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار