آغاز فصل خرید دانه روغنی در مازندران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: خرید دانه روغنی کلزا در مازندران با خرید بیش از ۱۱۶ تن آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: فصل خرید دانه روغنی کلزا در مازندران با خرید بیش از ۱۱۶ تن دانه روغنی کلزا به ارزش ۳ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال آغاز شد که با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه جامع گسترش فن آوری نوین خرید تضمینی در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این میزان خرید توسط ۸ مرکز از ۲۳ مرکز راه اندازی شده انجام شد، افزود: ۱۸ مرکز خرید در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابلسر، آمل و نور، عملیات خرید تضمینی کلزا در مازندران را آغاز خواهند کرد و ۵ مرکز نیز در صورت لزوم به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال است و در مراکز خرید تضمینی شرکت غله، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری می‌باشد.

جعفری افزود: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه انجام خواهد شد، گفت: کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت کلزای خود اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه هیچ خرید تضمینی کلزا امسال از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکردند انجام نخواهد شد، از کشاورزان خواست در زمان تحویل محصول، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ م

آغاز خرید دانه روغنی کلزا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار