برنامه‌های مدیریت برق در کاهش پیک سایی در مهاباد

مدیر اداره برق شهرستان مهاباد گفت: پیک برق در ماه‌های گرم سال از حوالی ساعت ۱۲ تا ۱۶ و از ۲۰ تا ۲۳ است.

رستگار احمدی مدیر اداره برق شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: هر ساله با شروع فصل گرما، یکی از چالش‌های مهم کشور و وزارت نیرو، تامین برق مورد نیاز کشور و عبور از پیک سالیانه مصرف برق است.

وی ادامه داد:از آنجا که تولید برق در ساعات اوج مصرف هزینه بیشتری در بر خواهد داشت، باید سعی کنیم با کاهش مصرف خود در این ساعات به صنعت برق در تامین برق مطمئن و کاستن از میزان خاموشی‌ها کمک کنیم.

وی افزود: با توجه به افزایش دما هوا و مصرف انرژی به میزان مورد نیاز از انرژی الکتریکی استفاده کرده و در ساعت‌هایی که مصرف برق زیاد است طبق الگوی مصرف تعیین شده باید پیک بار را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: مشترکینی که مصرفشان از سهم ناحیه ۷.۶۸ مگاوات تعیین شده بیشتر باشد با بهره وری در ساعت‌های پیک در هفته می‌توان میزان مصرف را کاهش دهند.

احمدی از مردم خواست استفاده از وسایل پر مصرف برقی مانند ماشین لباسشویی، اتو، سماور برقی و کولر گازی را در ساعات پیک مصرف به حداقل برسانند و بهترین زمان برای استفاده از وسایل پر مصرف برقی صبح و پیش از ظهر روز‌های تعطیل را اعلام کرد.

انتهای پیام / س خ

راههای کاهش مصرف برق در مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.