سی‌ان‌ان گزارش داد:

دولت ترامپ سناریوی پلیس خوب و پلیس بد را در قبال ایران اجرا می‌کند

یک رسانه آمریکایی در گزارشی چرایی تفاوت اظهارات اخیر مقامات ارشد دولت آمریکا در قبال ایران را مورد توجه قرار داده است.

شماره‌دادن ترامپ به ایران/اجرای سناریوی پلیس خوب و پلیس بد یا نشانه اختلاف در دولت آمریکا؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به اظهارات به ظاهر متفاوت مقامات ارشد آمریکا در قبال ایران نوشت احتمالاً دولت ترامپ در مواجهه با ایران در حال اجرای سناریوی پلیس خوب و پلیس بد است.

بر اساس این گزارش، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت آمریکا طی روز‌های گذشته پس از دریافت گزارش‌های (به اصطلاح) امنیتی مبنی بر «قصد ایران برای حمله به نیرو‌های آمریکایی یا متحدانش در منطقه» تهدید کردند هر گونه اقدام تحریک‌آمیز ایران با واکنش این کشور روبرو خواهد شد.

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تصمیم ایران برای حمله به نیرو‌های آمریکایی در منطقه می‌شوند که «مجید تخت‌ روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه در گفتگو با شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش‌های منتشر شده و اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر دستور تهران به گروه‌های منطقه‌ای جهت حمله به نیرو‌های آمریکایی در غرب آسیا را تکذیب کرد و آنها را «اطلاعات و اخبار جعلی» خواند.

ترامپ هفته گذشته پس از امضای فرمان تحریم صادرات فلزات صنعتی ایران در یک ژست عوام‌فریبانه دیگر در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت منتظر است تا ایرانی‌ها با او تماس بگیرند و با او درباره یک «توافق منصفانه» مذاکره کنند!

به ادعای سی‌ان‌ان، کاخ سفید حتی شماره تلفنی را در اختیار سفارت سویس در تهران قرار داده است تا مقامات ایرانی بتوانند مستقیماً با ترامپ تلفنی گفتگو کنند.

سی‌ان‌ان در توضیح تفاوت مواضع ترامپ با مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر خارجه خود می‎‌نویسد: «شاید ترامپ در حال اجرای سناریوی پلیس خوب و پلیس بد در قبال ایران باشد، اما افراد آگاه می‌گویند این تفاوت بیان (اظهارات تند پمپئو و بولتون و اظهارات نرم ترامپ در قبال ایران) احتمالا به علت تفاوت دیدگاه ترامپ و مشاورانش باشد».

نگارنده این گزارش با اشاره به مخالفت ترامپ با مداخله خارجی و اختلاف او با جان بولتون بر سر مداخله نظامی در ونزوئلا می‌افزاید ترامپ روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد: جان بولتون انگیزه‌ها و تفکرات تهاجمی دارد، اما من همیشه او را کنترل می‌کنم.

او همچنین در پایان تأکید می‌کند دیگر مقام‌های ارشد پیرامون ترامپ نیز گفته‌اند هیچ طرحی برای درگیری با ایران وجود ندارد. «میک مولوینی» سرپرست رئیس کارکنان کاخ سفید در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس گفته است: «ما قصد جنگ با ایران را نداریم. فکر می‌کنم چیزی که شما در خاورمیانه خواهید دید این است که ما از منافع خود دفاع خواهیم کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از لزوم مذاکره و حصول توافق با ایران حرف می‌زند که سال گذشته به صورت غیرقانونی از توافق هسته‌ای (برجام) که چندین سال براى تحقق آن مذاکره شده بود، خارج شد و طی دو سال گذشته همانند دیگر روسای جمهور این کشور، شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های یکجانبه را علیه مردم ایران اعمال کرده است تا به قول خودش برای یک «توافق بهتر» ایران را پای میز مذاکره بکِشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار