کشف و ضبط بیش از ۵ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در کردستان

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان گفت: پنج هزار و ۷۵۶ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی فاسد در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل دامپزشکی استان کردستان گفت : در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان پنج هزار و ۷۵۶ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی فاسد توسط ۲۵ گروه بازرسی در سراسر استان در بازار عرضه مواد دامی کشف و ضبط شده است.

مجتبی ورمقانی افزود: تعداد بازرسی‌ها در این یک هفته از مراکز مختلف شامل یک هزار و ۶۲۸ مورد از مراکز عرضه و توزیع، ۴۱۳ مورد رستوران‌ها و مراکز طبخ غذای آماده، ۴۲ مورد کشتارگاه‌ها و ۴۱ مورد سایر موراد است.

ورمقانی با بیان اینکه بیشترین میزان این کشف‌ها با چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مربوط به کشتارگاه هاست، اضافه کرد: از مراکز عرضه و توزیع و رستوران‌ها ۷۴۷ کیلوگرم، کارگاه‌های تولید، بسته بندی و قطعه بندی ۲۷۴ کیلوگرم و سایر موارد نیز ۱۳۶ کیلوگرم مواد غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۹ گروه نیز از اداره کل دامپزشکی بر گروه‌های بازرسی نظارت می‌کنند؛ گفت: در قالب این طرح ۶۸ بازرس فعالیت می‌کنند.

ورمقانی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند، یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه پیامگیر ۱۵۱۲ تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ع

کشف فرآورده دامی فاسد در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.