استاندار کرمانشاه ؛

کرمانشاه نخستین استان در کاهش بیکاری در کشور

استاندار کرمانشاه گفت : نرخ بیکاری استان در سال ۹۷، نسبت به سال ۹۶، دو و نیم درصد کاهش پیدا کردو ما نخستین استان در کاهش بیکاری در کشور بوده ایم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست ائمه جمعه استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در سرسرای استانداری برگزار شد با بیان اینکه نمی توان توقع داشت که مشکلات استان یک شبه حل شود گفت: با بررسی وضعیت شاخص های استان در سال ۹۷و مقایسه آن با سالهای ۹۵و ۹۶ قطعا تحول مثبت در این حوزه دریافت میشود.

 بازوند گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۷، نسبت به سال ۹۶، دو و نیم درصد کاهش پیدا کرد و از ۲۱/۲ به ۱۸/۷ رسید. برای کاهش بیکاری در استان سندی ۹برنامه ای تهیه شد که نتیجه آن کاهش بیکاری بود و ما نخستین استان در کاهش بیکاری در کشور بوده ایم.

استاندار کرمانشاه گفت:  امسال نیز با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر رونق تولید، برنامه ای با ۲۰محور تدوین شده که نشات گرفته از بیانات رهبری در فروردین ماه بوده است. بر اساس این محورها سندی در حال تهیه است که بر اساس آن چشم انداز ایجاد ۴۶ هزار شغل در سال ۹۸ برای استان ترسیم شده است. ایجاد این مقدار شغل با وجودی است که امسال ۷هزار نفر نیز بر تعداد متقاضیان کار در استان افزوده میشود.

وی افزود:علیرغم خسارات بسیار کم مالی و جانی ،سیل فروردین ماه خسارت ۱۵۶۰میلیارد تومانی به زیرساخت ها وارد کرد و ۴۶۸ روستا و ۵۷۰۰ خانوار به دلیل جانمایی نامناسب و ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها در معرض سیل قرار گرفتند.

بازوند  گفت:از ائمه جمعه تقاضا داریم که تذکرات لازم را به مردم در اجتناب از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها داشته باشند. البته این وظیفه شهرداری هاست که مانع این اقدامات شوند.

وی بیان کرد : با وقوع سیل فروردین ماه در استان کرمانشاه، ۲۱۸۵ واحد مسکونی نیاز به بازسازی حتمی دارند و حدود ۱۰هزار و ۶۷ واحد نیز باید تعمیر شوند.

بازوند افزود: روند بازسازی های زلزله استان، موید تاکید مقام معظم رهبری در مورد فرصت ساختن از تهدید زلزله بوده و در اقدامی بی نظیر در کمتر از ۱۶ماه، کار ساخت ۲۹ هزار واحد به اتمام رسیده و ۶۶هزار واحد نیز تعمیر شده اند. ۳و نیم میلیون متر مکعب ساخت و ساز در کمتر از ۱۶ماه یک رکورد بحساب می آید.

وی تصریح کرد:برای موضوع رونق تولید باید فرهنگ سازی کرد و تبدیل به گفتمان مردم شود تا از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت بیشتری شود.

بازوند گفت:در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم رهبری انقلاب به دستگاهها ابلاغ شد.در این سند راهگشا به دو چالش اقتصادی و فرهنگی اشاره شده که اگر بتوانیم راهکارهای بیان شده برای آن را عملیاتی کنیم حتما بر چالش ها غلبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد :از ائمه جمعه استان در بحث اشتغالزایی و رونق تولید انتظار می‌رود که از برنامه حمایت و همراهی داشته باشند.

 بازوند گفت:دولت در سال ۹۸شرایط سختی دارد. ۳۵هزار میلیارد تومان خسارت سیل از محل درامدها باید تامین شود. از یک طرف هم تحریم ها گلوگاههای اقتصادی را هدف قرار داده که نیازمند تلاش شبانه‌روزی است.

استاندار کرمانشاه افزود: تحریم ها به عنوان آخرین راهکار آمریکا نباید خیلی کارساز باشند. قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی از سوی آمریکا نه تنها تهدیدی برای کشور نشد بلکه محبوبیت سپاه را دوچندان کرد و همه جناح ها روی حمایت از این نهاد اتفاق نظر پیدا کردند و این حرکت تبدیل به فرصتی برای شکل گیری انسجام ملی شد.

وی بیان کرد : در موضوع سیل نیز با انسجام ملی همراه بودیم و همه در هر مقام و جایگاه به کمک رفع بحرانی آمدند که ۲۵استان کشور را درگیر خود کرد.این انسجام ملی موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد که اگر مستدام شود فشارها و تهدیدات دشمن را به جایی نخواهد برد و آن را تبدیل به فرصت خواهیم کرد.

وی افزود: همواره تأکیدم به مدیران، همراهی و همکاری با ائمه جمعه بوده و همچنان هست. با وجود وقوع سیل و زلزله در استان و آسیب به ۱۲۵هزار واحد مسکونی، از دیگر مسائل استان غافل نشدیم.

بازوند ادامه داد: در این دیدار تنی چند از امامان جمعه شهرهای استان کرمانشاه در اظهاراتی ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت استان در موضوع سیل و زلزله، همکاری و همراهی مدیریت استان و ائمه جمعه را در سطحی بسیار مطلوب ارزیابی کرده و برخی مشکلات استان را بازگو و خواهان رفع آنها از سوی مدیریت استان شدند.

انتهای  پیام/ز

 

۲۱۸۵ واحد مسکونی  در سیل  به بازسازی حتمی دارند

برچسب ها: اشتغال ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.