فعالیت ۲۷۹ گروه جهادی در استان اردبیل

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل از فعالیت ۲۷۹ گروه جهادی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل افزود: هدف بسیج سازندگی جلب مشارکت خود مردم است و هرکجا از مشارکت مردم بهره گرفتیم هم کیفیت پروژه‌ها بهبود یافته و هم با هزینه کرد اندک کار‌های عمرانی بزرگی انجام شده است.

وی بخشی از ماموریت‌های خدمت‌رسانی بسیج سازندگی را اجرای طرح‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۸۵ فعالیت عمرانی با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده که از این میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط مردم و خیرین تامین شده است؛ به لحاظ ریالی هزینه کرد ما اندک بوده، اما توانستیم خدمات قابل توجه ارائه کنیم و در برخی مناطق که امکانات کافی به خود ندیده با جلب مشارکت مردم طرح‌های متعددی اجرا کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان با اشاره به تعمیر مدرسه، اجرای طرح هادی، هدایت آب‌های سطحی، احداث میدان‌های ورزشی، آبرسانی روستایی و احداث غسال خانه با مشارکت مردم گفت: در سال ۹۸ نیز، ۹۵۰ پروژه عمرانی تعریف شده که تا به امروز ۳۳ مورد آغاز شده و بعد از اتمام ما رمضان پروژه‌ها شدت خواهد گرفت تا در دهه فجر بتوان از تمامی ۹۶۰ مورد بهره برداری کرد.

پیرجاهد خواستار مشارکت شوراها، دهیاران و شهرداران در انجام پروژه‌ها شد و اظهار کرد: مشارکت صرفا به منزله هزینه کرد مالی نیست و دستگاه‌ها امکانات، تجهیزات و ماشین آلاتی دارند که در پروژه‌های عمرانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اذعان به اینکه یکی از ضرورت‌های محرومیت‌زدایی اشتغال‌زایی است، افزود: هرچند در شرایط جنگ اقتصادی هر نهادی باید ساز و کار متفاوتی تعریف کند، اما عملا شاهد چنین وضعیتی نیستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: در چنین شرایط اقتصادی باید تا حد امکان از امکانات موجود به شکل بهینه استفاده کرد از جمله استفاده از فضا‌های موجود بلا استفاده برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زا؛ در ادامه باید نسبت به فروش بهینه فرهنگ‌سازی کرد باید به تولیدات داخلی اطمینان و اعتماد داشته باشیم و این اعتماد را نهادینه کنیم.

پیرجاهد اظهار کرد: در خود استان اعتماد به تولید داخل مشاهده نمی‌شود و به عنوان مثال پنیر لیقوان و عسل سهند در استان بسته بندی شده و به اسم استانی دیگر به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که باید به توان داخل باور داشته باشیم و ادارات می‌توانند با استفاده از تولیدات داخلی در این امر پیش قدم شوند.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی این مجموعه و بهره‌گیری از توان داخل گفت: در راستای فرهنگ‌سازی اعتماد به تولیدات داخلی، ۶۵۰ سری جهیزیه در سال گذشته تهیه شده و هر سری شامل ۱۵ قلم اجناس ایرانی به قیم ۶ میلیون تومان بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۲۷۹ گروه جهادی شامل ۸۹ گروه خواهران و ۱۹۰ گروه برادران افزود: به منظور دسترسی ساکنان محروم حاشیه شهر‌ها بن‌هایی با هماهنگی سازمان صمت اردبیل توزیع شد و در عین حال توزیع ویلچر و توزیع اقلام دارویی نیز با رویکرد حمایت از تولید داخل و حمایت از قشر نیازمند انجام شده است.

انتهای پیام/ح

فعالیت های گروه جهادی در اردبیل

برچسب ها: گروه جهادی ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.